Goa Gajah Bedulu Tapınağı ve Art Galery….

Bu sabah, önce havuzumuzda yüzdük ardından kahvaltımızı yaptık ve Dian dün akşam konuştuğumuz gibi saat 11.00 de bizi almaya geldi. Bugün Kadir’in işi olduğundan Dian bize eşlik edecekti.

Size sürprizim var, bugün sizi başka bir tapınağa götüreceğim dedi. Ve yarım saat sonra Goa Gajah Bedulu  tapınağındaydık. Kısa eteği ve şortu olanlar, üzerlerine  sarong sardılar. Benim eteğim uzun olduğundan takmadım. İçerisi yine çok kalabalıktı. Çok değişik figürler vardı. Ve yine güzel yeşillikler içinde, yanlarından akarsuların aktığı, ormanlık alanda, mabetlere baka baka 140 merdiven indik. Kökleri ve kendi, çok çok büyük ağaçlar gördük. Sonra mabetin birinde yaşlı bir Bali’li, ziyarete gelen turistlere dua okuyor, kendi inaçlarına göre birşeyler yapıyordu. Bizde o kadına kendimizi okuttuk ve kendimizce dualarımızı yaptık. Sonunda hepimizin kaşının arasına ve boynuna pirinç yapıştırdı.

Goa Gajah Bedulu Tapınağında paylaşan: ncabaci

Goa Gajah Bedulu TapınağıGoa Gajah Bedulu TapınağıGoa Gajah Bedulu TapınağıGoa Gajah Bedulu TapınağıDSC02190Goa Gajah Bedulu TapınağıGoa Gajah Bedulu TapınağıGoa Gajah Bedulu TapınağıDSC02150

Goa Gajah Bedulu Tapınağı önünde yılanlı gösteri paylaşan: ncabaci
Oradan ayrıldığımızda bu defa Dian bizi ahşap işlerinin yapıldığı sanat evine  götürdü. Olamaz böyle birşey  yaa..  Nasıl mükemmel şeyler yapmışlar anlatamam. Fiyatları pahallı gibi gelse de o yapılan işçiliğe az bile fiyat istiyorlardı. Tabii biz valizde getiremeyeceğimiz için, ufak şeylere baktık ve çocuklarımızın siparişlerini aldık.

DSC02201art gallery baliart gallery baliart gallery baliart gallery baliDSC02238art gallery baliart gallery bali

Oradan yine ahşap oymacılığın satıldığı pazara gittik, büyük pazarlıklarla oradan da epey birşey aldık.

DSC02142DSC02144DSC02146DSC02148

Vaktin nasıl geçtiğini anlamamıştık bile. Saat 15.00 gelirken karnımız açıktı. Dian giderken, şuraya  yeni balık resturant açıldı diye bir yer göstermişti, haydi  orayı deneyelim dedik. İyi ki de gitmişiz. Nasıl güzel bir ortam anlatamam. Antalya Uludere’de ki gibi suyun üstüne oturma yerleri yapmışlar. Suların üstüne kurulmuş çardaklara çıkıp yere oturarak, yemeklerimizi yedik. Altımızda yüzlerce renkli balıklar yüzüyordu,  siparişimizi verdik. 1 uçan balık, bir ismini bilmediğim iri bir balık, 1 tabak tavuk,1 tabak nosi goreng,1 tabak Dian için adını bilmediğim bir yemek, 2 tabak jumbo karides ve içeceklerimiz, artı ekmek yerine geçsin diye pilav..Nasıl harikaydı nasıl güzeldi anlatamam , tabi hepsini yiyemedik.

DSC02255DSC02257DSC02273DSC02278DSC02288DSC02260DSC02261DSC02262

Sonra odamıza geldik, biraz havuzumuzda yüzdük ve akşam Blanco Museum’un resturanına gittik. Daha saat 15.00de yediklerimiz erimediği için aparatifler ve içki aldık.  Sonra da tatlı ve dondurma yedik. Kadir’de ördek  yedi. Burada ördek  çok meşhur, ama biz henüz denemedik.

Yemek öncesi bahçesinde, içkilerimizi yudumlarken, 1 saat süren dans gösterisi izledik. Danscılar herbirimizin yanına gelerek bizi dansa kaldırdılar ve birlikte fotoğraf çektirdik.  Daha sonra tekrar resturana çıkıp yemek siparişimizi verdik.

blanco museumblanco museumblanco museumblanco museum

Bu arada resturan 2014 yılının Bali’nin en iyi resturanı ödülünü almış. Servisi ve yemekleri görünce hak etmişler dedik. Otelimize geldiğimizde saat 23.00 olmuştu. Birazda Aynur’larla odalarımızın önünde oturup sohbet ettik. Şimdi onlar uyuyor, ben günlük yazıyorum.

Haydi ben de yatıyorum ve iyi geceler diliyorum.