MSC Poesia ile Beyaz Geceler…25 Haziran 2011 Hamburg-Kiel

Ben geldiiiiiiiiiiiiiiiiiiiim.)))))Hani derlerya yediğin içtiğin senin olsun,gezdiğin gördüğün yerleri anlat diye.))))Ama ben hepsini anlatacağım.))))
Günlük tuttum sizler için oralarda, çünkü Sinop’a gelince yazmaya kalkasam birçok şeyi unutabilirdim. Bu gün ilk günden başlıyorum anlatmaya…Hazırmısınız sizde benimle aynı heyecanı yaşamaya…
Aaa ben size daha nereye gittiğimi bile söylemedim.))))Beyaz gecelere gemi turu yaptık.))) Şöyle bir Norveç’e kadar gidip geldik..Kopenhag, Olden, Bergen,Kristiansand,Oslo ve Hamburg’u gördük.Hep hayalimdeydi fiyordları görmek. Gördüğüme değdi de.Bir rüya gibiydi. Şimdi uyandık.))))Hava sıcaklığı genelde 13 ile 20 derece arasında değişti.Genelde hava kapalıydı, ara arada yağmurlu.Ama yine de çoook güzeldi.Oraları soğuk düye düşünmüştüm ama,Sinop’un da pek farkı yok yani.)))Hava temmuz ayına göre çok soğuk, ama şikayetim yok.))))Başlıyorum anlatmayaaaa.)))))

Heyecandan hiç uyuyamadık. Ve araba almaya geldiğinde saat 4.30du. Sabahin o saatinde Istanbul yollari bos oldugu icinde ,saat 5.05 de Ataturk Hava limanindaydik. Once tur rehberimizle tanistik. Fehmi isminde genc bir delikanliydi.Sonradan kım oldugunu sıze detaylı olarak anlatacagım..Şimdilik süpriz olsun.)))
Cok sukur bir sorun yasamadan dış hatlara gectik. Is Bankasinin yemek bolumunde bedava kahvaltimizi yaptik. Saat daha ancak 7.00 olmustu. Ve nihayet ucagimiza bindik.Ama malesef ucagimiz 50 dakika rotarli kalkti.THY ucagi oldugu icinde servis cok guzeldi.Gazetede okudum,dunyanin 2. Hava yoluymus service guzel olan. Hosteslere sordugumdada Avrupa da 1. Olduklarini soylediler. Bizim tur 45 kisi. Daha tanisamadik. Birkac kisi ile konusma firsatimiz oldu ancak.
Gemi devasa. Gercekten devasa. Bakin daha once Liberty Of the Seas ve Redıans of the seas gemileriyle 2 kez Amerika’da yolculuk yapmistik. Son gemimiz 4500 kapasitede bir gemiydi.
blankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblank

Bu gemimizde 293.8 metre uzunluğunda,32.2metre genişliğinde.1275 kabinli devasa bir gemi. MSC Poesıa gemisinide yeri geldiğinde yine anlatacağım.Gemi oyle devasa birşey ki uzun bir sure fotoğraf makinamın ekranına sığdıramadım.)))
Hamburg`a geldigimizde saat 11.30du 3 saat surdu yolculugumuz.Burasinin saati Turkiye’den tam 1saat geri. Her taraf yemyesil,evlerin catilari sivri ve yesil boyali.Hamburg’ta gemiden inip pasaport kontrolunden gectikten sonra hemen bir otobuse binip Kiel`e hareket ettik. Kara yolculugumuz 1,5 saat surdu. Ve limanda MscPoesia gemisi bizi bekliyordu. Giris islemlerimizi yaptilar,sagligimizla ilgili form doldurduk.Pasaportumuzu alip bize gemi karti verdiler . Bu gemi kartı banka matik kartları gibi manyetik. Üzerinde kabin numaramız, akşam yemeklerinde oturacağımız masa numarası yazıyor.Ve aynı zamanda da kamaramızın kapısını bununla açıyoruz.
Odamiza geldigimizde kapida valizlerimiz bizi bekliyordu. Valizleri bosaltmadan yemegimizi yedik, etrafi biraz dolastik.Sicak su havuzlarinda(25derece) yuzenler vardi.
Saat 15.30da diskoda rehberimiz bizlere gemi ve yapilacak turlar hakkinda bilgi Verdi. Sonrada odamiza gidip yerlestik. Gemi kalktiginda malesef limandan cikisi goruntuleyemedim cunku aksam yemegi icin hazirlaniyorduk. Yemegi lokantada yedik. Once bir salata getirdiler, ardindan corba dedik ama resmen su ve icinde yüzen mantilar vardi.))) Mantisini yedik , suyuna dokunmadik.Sonrada karidesli pilav istedik.Tabi bunlarin hepsinin özel ismi var,ama su anda hatirlayamiyorum.Yemekgimizi panoromik bir salonda yedik.Cok şık bir resturan. Her masayla ilgilenen iki görevli var. Yediklerimiz bedavaydi ama suya para ödedik.)))
Yemek sonrasi dutty free shoplari dolastik ve bizim alisverisler hemen basladi.)))
Sonrada saat 21.45 de tiyatro salonuna gittik. Biliyormusunuz bu saatte bile disarisi Turkiyenin saat 18.00 zi gibiydi.Her salonda ayri bir muzik vardi. Kiminde caz, kiminde tango, kiminde keman ve def eşliğinde İspanyolca müzikler çalıyordu. Biz gosteri izlemek icin tiyatrosuna gittik. Guzel sesli bir bayan ve bey opera soylediler ve bir grup kadin ve erkekde dans gosterileri yaptilar. Tiyatroda her yer mordu)))Yani koltuklar, perdeler tum dekor mor renkten olusuyordu.

gemideki tiyatrodan güruntuler. ncabaci
Tiyatro cikisinda hava kararmisti. Birkac sey daha aldik geminin mağazasından, troll magnetler, sigara ve icki, lakos canta gibi.Buranın Trolleri çok meşhur.Trol dediğimde koca burunlu minik yaratıklar.Ama bu yaratıkları sevimli hale getirmişler.
Ve kamaramiza geldik. Yattigimizda saat 24.30 olmustu. Gunluk filan yazamadim yorgunluktan.
Sabah uyandigimda 4.00 du saat ve her taraf aydinliktı. 2 arkadas uyandik, o gazette okuyor bende perdeyi araladim gunlugumu yaziyorum.(perdeleri cok kalin yapmislar, kapattiginizda iceriye hic ışık girmiyor.) Vallahi 3,5 saatlik uykuyla bakalim gunu nasil gecirecegiz.)))Bugunde gemimiz saat 8.00 de,Copenhagen`da olacak ve bizde saat 8.45 deki tura katilacagiz. Turumuz 6 saat surecek artik aksam geldigimizde gunun nasil gectigini anlatirim. Bu aksamda gemi kaptanimizin hosgeldiniz balosu var. Gece kiyafetleriyle yemege katilacagiz.
Iste boyle sevgili gunluk.
Gemimizin eni o kadar geniski hic denizde gidiyormusuz gibi hissetmiyoruz kendimizi. Sanki bir otelde geciyor turumuz.)))
Simdilik hoscakalin. Ben biraz daha yatip enerji toplayayim. Sevgiler Kopenhag’dan..