hollywood

Amerika’da 2022 yeni yıl sabahı..3. Bölüm

Merhaba..

Girdik 2022 yılına. Los Angelas’ta her yeni yıl sabahı Rose Parade dedikleri, bizde sanki Cumhuriyet Bayramı törenlerine benzeyen, bir etkinlik oluyormuş. Bir gece önce oğlum ve gelinim yarın sabah erken kalkıp bizi bir törene götüreceklerini söylediler. Sabah 6.00 gibi kalktık, kahvemizi termoslarımıza koyduk, sandviçlerimizi aldık, şezlonglarımızı aldık ve arabamıza atlayıp 15 dakika kadar yol gittik.

O saatte bile yol kenarları dolmuştu. Yol trafiğe kapatılmıştı, herkes şezlonglarına oturmuş törenin başlamasını bekliyordu. Bazıları yer tutmak için geceden çadır kurup yol kenarlarını tutmuşlardı. İlgi çok büyüktü, hatta çocuklar geçen sene çok daha kalabalık olduğunu söylediler. Bir kısım insanlar kaldırıma şezlonglarını açmış, bir kısmı da, tam kaldırım altına cadde kenarına açmıştı şezlonglarını. Kimse kimsenin görüntüsünü etkilemiyor ve herkes birbirine saygılı davranıyordu. Yol 2-3 kilometre kadar doluydu. Ara ara bugüne özel seyyar tuvaletler kurmuşlardı yol kenarlarında.

Rose ParadeRose ParadeRose ParadeRose ParadeRose ParadeRose Parade

Bu arada özellikle Meksika kökenli olduğunu sandığım kişiler hot dog  (sosisli sandviç) satıyordu. Bir süre etrafı gözlemledim. Saat 9.00 gibi de tören başladı. Ülkenin birçok şehrinden lise ve üniversite öğrencileri, yürüyüşte okullarını temsil eden kıyafetlerle geçtiler. Okul bandoları geçti, atlı birçok grup geçti. Nereyi temsil ediyorlarsa önlerinde pankart vardı. Atlı her grubun arkasında, eli kürekli ve çöp kutulu 3 kişi geliyordu, önce merak ettim, sonradan anladım. Atlar kaka yaptığında kürekle süpürüp, çöp kovasına atıyorlardı. Bazı sektörler, kendilerini temsil eden şekilde, dekore ettikleri arabalarla geçit töreninden geçtiler. Hepsi öyle güzel ve etkileyiciydi ki. O arabalarda kullanılan tüm çiçekler canlı çiçekti. Bazı ünlü tv sunucuları, sinema sektöründen ünlü kişiler, şerifler, itfaiye…… yani saatlerce değişik grupların geçişlerini izledik. Bu arada havada bazı uçaklar, dumanla yazılar yazdılar, bazı küçük uçaklar da aşı karşıtı pankartlarla havada gösteri yaptılar.

En enteresan bulduğum şey, biz bu töreni izlerken, havada aniden hayalet bir uçak göründü, siyah bir kuş gibiydi. Ve o kadar yakından geçti ki, çok çok sessiz bir şekilde, hatta sıfır sesle, şaşkınlığımdan fotoğrafını çekemedim. Ama sizin için internette buldum, fotoğrafını paylaştım. Zaten bir gördük, bu neydi diye birbirimize baktık, anında kayboldu.

b2 hayalet uçakb2 hayalet uçak

Saat 12.30 gibi bitti tören herkes dağıldı sonra.

O gün Karen’la, evlerine yakın olan Lacy Park ‘a yürüyüşe gittik. Çok güzel yemyeşil dümdüz bir mekandı. Havada tam yürüyüş havasıydı, bazı kişiler piknik yapıyordu, piknik dediysem bizim usul değil, sadece oturmuş kahve içiyorlardı. Bizde piknik değince ilk akla gelen mangal faslı olur, orada yok böyle bir şey.Sonra parkın dışına çıkıp evler arasında yürüdük. Evler çok büyük, 250-300 metre kare ve ekseri 2 kişi yaşıyor.Bazı evlerin önünde ‘Gun Armed” yazıyor, hırsızlara karşı korkutma sanırım.

Lacy Park Lacy Park Lacy ParkLacy ParkLacy ParkLacy Park

2 Ocak günü de Pazar olduğu için değerlendirelim diye bizi, Hollywood’a götürdüler. Çok fazla uzakta değildi, sanırım 25 dakikada geldik arabamızla. Burada, bildiğiniz gibi sinema stüdyoları ve film yıldızlarının oturduğu evler çoğunlukta. Yolları umduğumuzdan çok tenhaydı. Anlamadık nedenini. İstiklal caddesi gibi düşünün ama daha tenhası. Dolby Tiyatrosuna (Akademi Ödüllerinin yapıldığı bina) gittik. Merdivenlerde fotoğraf çektirdik.

dolby theaterdolby theaterdolby theater

Bu arada bir başka dikkatimizi çeken evsizlerin çok oluşuydu. Eğer elinde valizle birisini görürseniz, çoğunlukla evsiz oluyor. Veya yanınıza yaklaşıp bir şey vermeye veya istemeye başlıyor. Hiç görmemezlikten geleceksiniz. Yoksa sizin peşinizi bırakmıyor. Yollarda müzik yapan veya resim yapan kişilere sıklıkla rastlıyorsunuz.

Kaldırımlara yıldız döşemişler(Şöhretler Kaldırımı) ve her birinin üstüne şimdiye kadar gelip geçmiş artist veya aktörün adı yazılmıştı. Bir meydanda da el izleri ve ayak izleri vardı yerde. Ve yine yanında kime ait olduğu yazıyordu. Bir tek duvarda Muhammed Ali’nin yıldızı vardı. İsmi peygamberimizle aynı olduğu için, üstüne basılmasın diye duvara monte edilmişti onun adı.

şöhretler kaldırımışöhretler kaldırımışöhretler kaldırımışöhretler kaldırımı

Yine o sıralar yeni ölen, Altın Kızlar dizisinin Rouse, Betty White için hayranları Şöhretler Kaldırımında mum ve çiçeklerle anma töreni yapmışlardı.

şöhretler kaldırımışöhretler kaldırımı

Hollywood Burger ‘da öğle yemeği yedik.Burada birçok ünlüde yemek yemiş.fotoğrafları vardı.

26 Ocak 2020 de 13 yaşında ki kızıyla birlikte, Kalifornia’da, uçak kazasında ölen Kobe Bean Bryant  (NBA takımlarından Los Angeles Lakers’ın formasını giymiş Amerikalı profesyonel basketbolcudur) çizilmiş resminin önünde fotoğraf çektirdik, dolaştık ve eve geldik.

Kobe Bean BryantKobe Bean BryantKobe Bean Bryant

Böylece bugünümüzü de değerlendirmiş olduk.

Hepinize iyi günler dilerim.

Calista Otel’de tatil.1.gün

MERHABA, Pandemi dolayısıyla 1,5 yıldır evde kaldığımız için, bu yaz, bazı fırsatları değerlendirip,2. Kez tatile …