MERHABAAAA….AMERİKA’DAN))))

16/3/2009

Merhaba dedim yaaa..Ayyy inanmiyorum. Ben ancak oturdumda sizlere merhaba diyebiliyorum.Şu anda nerdeyim bilin bakalim?Amtrak (trenin ismi)tayım.

Evet sorunlu bir sekilde Chicago’ya geldik.Yaaa o kadar cok anlatacagim varki nerden baslayacagimi sasirdim inanin.İsterseniz  İstanbul’dan başlayayım.Ama önce biraz beklemem lazım cunku oğlum ve arkadasimin ortasinda oturmaktayim ve onlarda sohbet ettigi icin kafam karisiyor.Hele bir sussunlarda bende yazayım size  olan biteni))

Susturdum cok sukur onlari, nasilmi kulaklik taktik pc ye actim TSM nide simdi arkadasim onu dinliyor,oglumda ipod touch dan muzik ve ben de trende actim pcyi size seyahatimi anlatiyorum.Teknolojinin gözü kör olsun))

Istanbul havalanina saat 7.00de geldik ve saat 8ze 10 kala acildi bankolar.Bizde hemen on taraftayiz.Herkesin yaninda bir gorevli epey sorular sordular.Iste valizinizi ne zaman hazirladiniz;yaninizda kimler vardi,emanet birsey goturuyormusunuz gibi bir Suru soru daha bana henuz bu sorular sorulmamisti arkadasima soruluyorduki,bakan cocuk bir dakka degip,aldi pasaportumu gittti.guvenligin yanina iste tam o andada benim yuregime bir ates dustu..Ben birsey yapmamistim.evet evet bende birsey eksikti..kesin eksikti.ben birsey yapmamistim..galiba suresini uzattirmadim diye dusunurken yanima guvenlik geldi.ve durumu izah etti.Pasaportumun suresi 1yil once bitmisti((aman tanrim dedim aman tanrim ucaga binmek uzereyim ve benim pasaportumun suresi bitmis.Ne durumdayim tahmin edin adam yatistirmaya calisiyor ben panik icindeyim adam diger seferiyle gelirsiniz diyor arkadasimin ingilizcesi yok sen yalniz gidermisin diyorum sen olmayinca ben ne yapayim diyor ne yapabilirim dedim adam dediki once THY sorun birdaki sefere bilet varmi,sonrada en yakin emniyete gidin suresini uzatmaya calisin.arkadasimi oturttum valizlerin basina gittim.THY Pazar gunu ucak varmis,yerde varmis ama tarife  degisikliginden 150 euro ödemem gerekiyormuş her birimiz.Orada otel rezarvasyonumuz yapildi,tren biletlerimiz alindi ve bunlarin hepsinin parasi odendi.Ve düşünün simdi,bunlarin hepsi  iptal olacak.Oglum gelmis yalniz olacak.Arkadaim bensiz gitmiyor saat sabah 8.35.hemen atladim taksiye en yakin emniyet  amirligine dedim.10 dakika sürdü.Hemen pasaport dairesine girdim  2genc adam.durumu anlattim zor dediler.Ama amirimizle goruşün dediler.3resim lazimmis,vergi dairesine harc yatacakmis,2gunden oncede vermiyorlarmis.Amirlerine gittim daha gelmemis.Oradaki baska  bey durun acele etmeyin yetisirsiniz belki dedi,ben bir form doldurdum ama bu arada adresimi filanda unuttum.sonra asagiya gidip makinada resim cektim(kendi kendinize cekiyorsunuz)sonra gittim  vergi dairesine 1yillik para yatirdim.kasada acilmamisti sansima 3dakika once acildi.nufus cuzdani fotokopisi cektirdim alt katta.aldim belgeleri gittim ofislerine tekrar.bu arada sag olsun murat bey gelin bakalim sinoplu dedi esi de sinopluymus.hemen gidip parmak izi verin dedi.o iste tamam, sonra amirden imzalar amirde sinoplu cikti.hepsi tanidik.))sora kaymakamin sekreterine telefon acildi acil gittim.o rada artik stresten bayilacaktim tamda esim aradi nasilsin diye dedim konusamayacagim sakin bayilma dedi.ama demekki is basa dusunce birsey olmuyor ve tam saat 9.15di hersey bitmis,pasaportum 1yil uzatilmisti.tekrar hava alanina geldigimde saat 9.30du)

Ve oradaki görevliler hepsinin ağzı acık inanmıyoruz 1 saate nasıl halletiniz diye bana şaşırıp kaldılar.

Her şey kısmet görüyorsunuz.Eğer Allah kısmet etmişse,gidiyorsunuz iste..Ve yolculuğum başladı))))Hemde erken işimiz bittiĞi için Hsbc nin resturanına gidip kahvaltı yaptık))Bu kadar yeter şimdilik.)))resimleri sonra ekleyeceğim