Karasuudaaa Pazaar vaaar…

Naciyemdeeee naazaaar var, oy niyeeee vay niyeee vay niyeee yar yaaaar.
Diye gider bizim Karasu türkümüz, giderde ama bizimki öyle gitmedi(((
Önce bir iyi akşamlar dileyeyim size. Malum dün gece  ile sabahım birbirine karıştı.Ne ise bugün henüz uyumadım. Zaten Erfelek’ten gelelide 1saat kadar oluyor.Şimdi diyeceksiniz ki ne işin vardı Erfelek’te…
Anlatayım efendim, anlatayım da.
Nerdeeen başlasaaaamm………………
Ayyy yazının ortalarına geldim hala yazıma giriş yapamadım.Durun yaaa bi dakika duruuuuuuuun,anlatacağım söz..Ama nerden başlayacağımı bilemedim.
Sabah 7den başlayayım da Han Duvarları şiiri gibi uzayıp gitsin))))))))))))
blankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblank

Dün akşam sabaha kadar uyuyamayıp oturduğum için, sabah 7de yatıp ancak 10da kalkmıştım.Kahvaltımızı yapıp hemen Balatlar Kilisesine gittik..Hani Sinop’un tarihini araştırıp çalışıyorum ya, ondan. Elimde 2010 Sinop Kataloğu var. Balatlar kilisesi bir görünüyor aklınız durur. Tertemiz,duvar üzerinde boyası gitmemiş resimler.Bende Allah Allah benim bildiğimde bunlar yoktu ama dedim, gidip gözlerimle gördüm.Resimdekiyle ilgisi yok.Benim gördüğüm maalesef bir harebeydi(((Bol bol resim çektim sizlere yayınlamak isterdim ama daha musait anımda resimler ve bilgiler vererek yayınlamak istiyorum.Bugün benim gördüğümde kazlar vardı.Resim çekmemden rahatsız olup erkek kaz bir tıııııııııııs dedi koşarak ayrıldım oradan)))
Sonra Seyid Bilal Hz. Türbesine gidip, tarihçesinin resimlerini çektim.Ve ilk kez dikkatimi ne çekti.Biliyorum ayıp ettim yeni fark etmemekle ama napim(((Fark ettim ya siz ona bakın.Hani Seyid Bilal Hazretlerini, Tekfur başını keserek öldürmüştü ya,Sonrada Seyid Bilal Hz. Başını kolunun altına alıp şu andaki türbesine kadar gelince Tekfur,bu duruma çok şaşırmış ve üzülmüş, şu andaki türbesinin kapısının önünede benim mezarımı koyun ,Seyid Bilal Hz. görmeye gelen beni çiğneyip geçsin demiş.Meğer o senelerdir eski giriş kapısının önünde bulunan mezar Tekfur’un muş.Yeni fark ettim özür dilerim(((
Oradan Sinop Ceza evine gittik.Bir tur otobüsü geldi, içinden bir otobüs dolusu insan çıktı..ama maalesef ki ceza evinde bir rehber yoktu.Görevliye sordum yok mu rehber dedim.Yok henüz sezon açılmadı demez mi(((?Hayret yani,ya bu turlar kışın bile geliyorken daha sezon açılmadı rehber yok denir mi(((Yani gelen öylesine duvarlara,hücrelere bakıp gidecek.Şahsen bu duruma çok üzüldüm.Üstelik Parmaklıklar Ardında dizisi gündemdeyken böyle bir eksikliği, ayıp olarak görüyorum.Yetkililere duyurulur.
Sonra biraz dolaştık. Hava harikaydı. Birçok tekne sahibi teknelerini karaya çekip bakım yapıyorlardı. Emin’de bunların arasındaydı. Bizde teknemizi kısmetse yarın çekip, bakımına başlayacağız.Ev temizliği bitti şimdi tekne temizliği var sırada)))
Sonra birden aklıma geldi biz Paşa Tabyaları’na gitmedik dedim. Atladık motosiklete oraya da gittik. Orası da sezonu daha açmamış. Fakat sanıyorum en büyük eksiklik, turların buraya yönlendirilmemesi oluyor. Halbuki ,öyle güzel tarihi değerlerimiz var ki, ama onları ortaya çıkartıp,turist çekmesini bilmiyoruz maalesef(((Orayı çalıştıran Metin Bey’le de konuştum.Adamda haklı çay demliyoruz içen yok,yöresel şeyler yapıyorlar gelen yok, ee ne olacak onlar peki(((
Bakın buraların değerlendirilip ortaya çıkarılması şart.Ya dışarıda ufacık bir yıkıntı bile turist akınına uğrarken bizimkiler niye bu şekil oluyor?Şapkamızı önümüze koyup düşünelim lütfen(((
Kısa Sinop turum bitti, Koşturmaca eve geldim, acele olarak hazırlanıp doğruca konservatuvara gittim. Çünkü bugün THM bölümü Erfelek’te konser verecekti, beni de  misafir olarak davet etmişlerdi.Yani sunucu olarak değil,misafir olarak gittim.Ah dedim bir dolmuş bulurum bir ara şelalelere giderim diye düşünüyordum ama maalesef dolmuş yokmuş.Kalabalık giden olursa bir araba kiralana biliyormuş.Taksilerde 40 tl,ye gidiyormuş, beklerse fiyat artıyormuş.Bende elimde fotograf makinem dolaşayım dedim,ama avuç içi kadar yer,hemen bitti.Sonra T.h.m. arkadaşlarımın  tanıdığı ve hem de önceden koroda bulunan Nermiye Hanım’ın resturantında oturduk.Çok güzel temiz,ev yemeklerinin yapıldığı güzel bir mekan.Öztürk Resturant.Kahvaltıda veriyormuş,özel şeyler yapıyormuş,ikram ettiği yiyeceklerde hep organikmiş,adres aldım,zaten biliyorum da eğer bu yaz şelaleye gidersek yine, orada kahvaltı yapacağız önce.Bu arada şelalelere çıkaracak, tur rehberi buldum telefon numarasını aldım.50 tl ye rehberlik yapıyorlarmış.Belediye Başkanı Muzaffer Şimşek’le sohbet ettik.Yeni yaptığı şeylerden bahsetti.Bir şehitlik parkı yapılıyormuş,birde Ahmet Muhip Dranas anısına bir yatırımları daha varmış.Ama yanlış bilgi vermeyeyim,ne olduğu şu anda aklımda değil.
Bu arada Zerrin bizi karşıladı,çok güzel kilo vermiş tanıyamadım ben))
Bizimle ilgilenen çok arkadaş vardı. Hepsine misafir perverlikleri için teşekkür ederim.Yemeklerde güzeldi,ellerine sağlık.Bu arada sütlaçda yedim ama vallahi bitirmedim korkudan)))
Ne ise saat 20 .00 oldu.Konser salonuda dolmaya başladı.Bu arada Parmaklıklar Ardında dizisinin oyuncularından,Gardiyan  Ekrem’de eşiyle konuklar arasındaydı.Yeni salonun ,yeni koltuklarına oturduk.Bu akşamki konserin amaçı,yeni salonun açılışıydı.Geçen Pazar açılış olacaktı ama ,eski belediye başkanının annesinin vefatı dolayısıyla bu haftaya ertelenmişti.Ne ise ilk 6 türkü söylendi.2. solo türküye başlıyordu ki arkadaş, elektrikler gitti. Biraz bekledik, bu arada yine ben resim çekmeye devam ettim,bu arada fotograf makinamın bir özelliğini daha keşfettim.Zifiri karanlıkta da güzel çekiyormuş.Tüüü tüüü maşallah)))
Beklerken Gardiyan Ekrem’lede resim çektirdik. Sonra haber geldi ki,meğer trafo patlamış(((((Elektirikler Erfeleğin bazı bölümlerine verilemeyecekmiş(((Dolayısıyla bizde karanlıkta el feneriyle götürdüğümüz aletleri toplayıp döndük(((
Bu günde böyle sonlandı. Önce elektrikler gitmiş,sonra trafoya bir adam girdiğinde de patlamış,Allah korumuşta o adam ölmemiş.İşte o zaman kötü olurdu.Şimdi her şeyde bir hayır vardır değip döndük.Napalım başka bahara…Yine gideriz.
Haydi iyi akşamlar daha resimleri yükleyeceğim…Ya  benim uyku düzenim bozuluyor galiba(((Saat 0.15 olmuş,dün gece bu saatlerde uyanmıştım))))
Ne ise haydi iyi geceleeeeeeeeer)))))

Sinop özlemi çekenler…..

Merhaba sevgili okuyucularım..Nasılsınız?Ben iyiyim çok şükür. Corona günlerinde yürüyüş yaparak, ya da tekneyle balığa çıkarak …