Batum’da 3.ve son gün.

Sevgili okuyucularım. Sabah kahvaltı sonrasında yola koyulduk.Sınıra yaklaştığımızda yine şiddetli yağmur başladı.Neyse herhangi bir sorun olmadan sınırı geçip Türk topraklarına ayak bastık.Yağmur uzun süre devam etti. Sonra yine günlük güneşlik oldu. Gündüz seyahat ettiğimiz için etrafı görmek çok güzeldi.Bir taraf boylu boyunca Karadeniz, diğer taraf yeşillikti.Yıllar önce gemi seyahatim olmuştu Karadeniz’e. Ama yollar böyle güzel olunca buraları kesin karadan görmek gerektiğine inandım. Hatta Ayder Yaylasını, Uzungölü ve Sümela Manastırını görmemiz gerek diye düşündüm.

Otobüsümüz Fırtına Vadisinde durdu. Gitmek isteyenler ekstra para ödeyip Ayder Yaylasına çıktı. Hava yağmurluda olsa ,çok kalabalıktı. Koca bir şelale akıyordu, Gelintülü Şelalesiymiş adı. Tepelerde birçok yöresel yapılar vardı. Kaplıçalarıda var. Oradan yağmurluk ve kuymaklık peynir aldık.Yağmura aldırmadan bir süre yürüdük ama yağmur zarar vermesin diye fotoğraf çekemedim.

Başka sefere gittiğimde çekerim artık.

2013-06-20-11.55.192013-06-20-12.01.042013-06-20-12.07.512013-06-20-12.08.262013-06-20-13.09.422013-06-20-13.08.04

Döndüğümüzde Fırtına Vadisi kenarında kuru fasulye, kuymak ve laz böreği yedik.Kuymağın tarifini aldık.(Hatta bu sabah denedim,güzel oldu ama çok kalorili.)Eğer oralara yolunuz düşerse, kesinlikle kurufasulye yiyin.6 saatte gövecte pişmiş,çok nefisti.Biraz da şömine önünde oturup çayımızı içtik.

2013-06-20-18.45.132013-06-20-18.55.572013-06-20-19.20.42DSC08081DSC08095DSC08103DSC08110DSC08113DSC08114DSC08117

Tekrar Türk topraklarında yolumuza devam ettik. Yol üzerinde durduğumuz yerlerde yöresel şeyler aldık. Vakfıkebir ekmeği, peştemal,çay aldım.

Güneşin batışını,otobüsle giderken izledik.  Bulutlar gökyüzünde dans ediyordu. Grup arkadaşlarımla sohbet ede ede geldik.Saat 23.00 gibi artık uyku hakim oldu gözlerimize.Ve Sinop’a geldiğimizde saat 2.30 olmuştu. Bir tur daha sona erdi…

Ama ne turdu , ne tur…1. otobüste (benim bulunduğum)sorunlar oldu. 2. otobüs çok sakinmiş.Yağan yağmuruda, aksaklıklarıda hoş görmüşler. Hatta 300 tl ödedik, daha ne olsaydı demişler. Anlayışları  için teşekkürler.

Bizim otobüsün bir bölümü, bindikleri süreden ininceye kadar sadece şikayet etti.

Gerçekten turun çok eksiği vardı, hem de çook. Sanırım onlara da 84 kişi çok geldi.

Derneğinde ilk turuydu. Onlarda deneyimsizdiler. Önce 1 otobüs gidelim derken baktılar talep var, otobüs sayısını 2 ye çıkarttılar.Dediler ki, önümüz yaz, okullar kapanacak, sahipsiz hayvanlara yemek bulamayacağız, kalabalık olursak sahipsiz hayvanlara daha çok katkımız olur düşüncesiyle, böyle bir riske girdiler. Yaptıkları mücadele hayvanların aç kalmaması, bir dilim ekmek fazla alabilmek içindi. Hatta bazı derneklerde olur ve bence doğrusu da budur, yönetimden katılanlar ücret ödemezler.Bunlarda öyle birşeyde yoktu, hepsi, sen , ben ne ödediysek aynısını ödediler. Ama bu kadar organizasyonda boşluk olacağını ve birçok şikayetlerle karşı karşıya kalacaklarını düşünemediler tabii…

Şimdi bu Batum turu, hem NP Tur’a , hemde derneğe tecrübe kazandıracaktır. Eminim bundan sonra , NP Tur, 1 otobüsten fazlasını götürmeyecek,müşteri memnuniyetini ön planda tutacak,daha planlı ve programlı ,daha dirayetli ve kararlı hareket edecektir. Malum Sinop küçük yer. Olumsuzluklarda , olumlu şeylerde anında duyulacağı için, bunları göz ardı etmeyeceklerdir.Ne de olsa ekmek parası.

Dernekte bu işi organize eden arkadaşlarda,artık daha dikkatli, daha programlı hareket ederek, müşteri memnuniyetini de göz önünde tutarak, daha az kişiyle, belki biraz daha fiyatı yüksek tutarak, sahipsiz hayvanlar için yaptıkları çalışmaları sürdüreceklerdir.

Herkesi mutlu etmek mümkün değildir.Herkeze herşeyide anlatamazsın. Çünkü anlamak istediğini anlar, istediği biçimde yorumlar.

Allah’a şükür sağ salim döndük…Güzelde yerler gördük, birde daha olumlu düşünüp,bardağın dolu tarafını görebilseydik, şimdi birçok kişi arkadaşlarına Yunus gösterilerini, botanik bahçelerini, Batum’da ki ışık gösterilerini anlatıyor olurdu…

Ben buradan benim davetim üzerine tura katılan ve bana hiçbir problem çıkarmayan sevgili arkadaşlarıma , anlayışları ve hoş görüleri için çok teşekkür ediyorum. Ve yine tur yapacaksanız ne olur bizi unutmayın değip, olaylara hoş görüyle yaklaşan diğer arkadaşlara da teşekkür ederim.

Hayat çok kısa ….Güzellikleri görün ki, hayatınızda, çevrenizde güzel olsun…

Bu da kulağımıza küpe olsun.Sevgiler.