La Spezıa….Portofino…İtalya…5.Mayıs.2017

Bugün Portofino’yu göreceğimiz için çok heyecanlıydık. Öyle ya filmlere konu olmuş, güzelliğine unutulmaz aşk şarkıları yazılmış yeri görecektik bugün.

Oraya gitmek içinde tura katıldık. Çünkü hem 2 saate kadar karadan, bir saatte denizden tekneyle gidecektik Portofinoya..
Sabah 9.00 da La Spezia limanındaydık, 9.30 da otobüsümüze atlayıp, önemli limanlarından Genova’ya gittik.

Portofino paylaşan: ncabaci
En güzel tatil kasabalarından, bol yeşillikli yerlerden geçerek, teknemizin kalkacağı Santa Margherita Liqure’ye geldik. Burası da güzel bir tatil kasabası.

blank blank blankblankblank

Teknemizin kalkmasına daha vakit olduğundan rehberimiz serbest zaman verdi. Bizde bir cafeye gidip birşeyler yedik. Sonra da sahilde dolaştık. Takii teknemiz kalkana kadar.

blankblankblankblankblankblankblankblank
Teknemiz zımba zıp doluydu. Üst katta güzel bir yer bulup, bol bol fotoğraf ve video çektim. Nihayetinde şarkılara konu olan Portofino karşımızdaydı. 45 dakika vaktimiz vardı Portofino’yu gezmemiz için. Önce itiraz ettik çok az diye. Sonra buranın çok küçük bir yer olduğunu gördüğümüzde hak verdik, rehberimize.

Portofinoya gidiş paylaşan: ncabaci

blank blank
V şeklinde bir kıyısı var ve hepsi o desem yeridir. Biraz üst yollara çıktık, kuşbakışı daha iyi gördük Portofino’yu. Sağ tarafında tepede yine bir manastırı vardı. Koyunda birçok tekne ve uzağına demir atmış bir MSC gemisi vardı. Uzaktan gördüğümüz sahildeki rengarenk evler, görüntüyü daha da güzelleştiriyordu.

Portofino Meydanı paylaşan: ncabaci
blankblankblankblank
Kenarlara koyulmuş banklara oturup, güzelliğini içimize sindirdik.
Tekrar geldiğimiz yönden aşağı meydana indik, bu defada sol taraftaki yola daldım ben. Burada da birçok marka mağaza vardı. Ve hediyelik satan birçok dükkan. Kıyılarda kafeler, dondurmacılar.

blankblankblankblankblankblankblankblank blankblank
Meydana doğru serilmiş uzun yolluk gibi kırmızı bir halı vardı, merak edip yolluğu takip edince beni kiliseye götürdü.

blankblankblank

Oradan tekrar renkli evlerin arkasına gittim. Yolları daracıktı. Evler bu yoldan  2 katlı görünüyordu.

Portofino’da renkli evlerin arka sokağı paylaşan: ncabaci

blankblank blank blank
Geldiğim yönden geri dönüp bu defada o renkli evlerin önünden deniz kenarından gittim. Burada da birçok resturant ve kafe ve mağazalar vardı.
Turistlik olduğu için çok kalabalıktı.

Portofino’da Renkli Evlerin ön yüzü paylaşan: ncabaci

blank blank blankblankblankblank blankblank blank

Deniz kenarı siyah siyah birşeylerle kaplıydı. Onların canlı olduğunu söylediler. Böyle bir denize asla giremem doğrusu, görüntüsü çok kötüydü.

blankblank blankblank
Velhasıl şarkılara konu olan bu şehri görmüş olduk. Ve 45 dakikada inanın yetti.Tekrar teknemizle geri döndük.

Portofinodan ayrılış paylaşan: ncabaci
Oradan da otobüsümüze atlayıp gemimizin bulunduğu La Spazia limanına geldik. Saat 20.00de gemimiz ayrıldı limandan. Hiç rüzgar yoktu, güneş tam batmak üzereydi. Martılar uçuşuyor, denize atılan yiyecekleri yemeğe çalışıyorlardı. Görüntü muhteşemdi.
Ve bu gece son gecemizdi gemide..Resturanda yemedik yemeğimizi, yemek salonunda yedik. Sonra gemide dolaştık, son görüntüleri aldık. Bu gece saat 24.00 de valizlerimizi hazırlayıp kapının önüne koymamız gerektiğinden saat 22.30 gibi odamıza gidip son eşyalarımızı da toplayıp valizleri bıraktık kapı önüne..Sabah erkenden Savano limanındaydık.
Kahvaltı sonrası rehberimizin dediği şekilde toplandık ve otobüsümüze binip 2 saate yakın yol alarak, Milano Havaalanına gittik. Ve uçağımıza giriş yaptık.
Bir turumuz daha güzel bir şekilde son bulmuştu.
Bakalım sırada neresi olacak…Hepinize bol seyahatli günler dilerim.
Kendinize iyi bakın..Sevgilerimle…
Not:Size geçen sene Ekim ayında katıldığımız Kaz Dağı Turumuzu hala anlatamadım. İnşallah bu defa fırsat bulurum yazmaya.