Vezirköprü …SİFAD ve JAJA ile birlikte…

Sisli ve yağışlı bir Sinop Sabahından günaydın hepinize..Sonda yazacağımı başta yazarak yazıma başlamak istiyorum. Hepinize güzel bir hafta diliyorum. Stressiz, gönlünüzce geçer bütün bir haftanız inşallah.

Eveet, cumartesi sabahı saat 6.30 da, Sifad grubuyla birlikte yollara düştük. Sinop malum o saatte soğuk ve sisliydi. Üzerimizde montlarla çıksak da, yanımıza yedek tshirtler almıştık sıcağa karşı.

Samsun üzerinden gidip, orada kahvaltı yaptığımız yerde JAJA grubundan fotoğrafçı arkadaşlarla buluştuk.

JAJA ne diye merak ederseniz sizde bizim gibi, İspanyolca da Ha ha ha demekmiş. Yani bir gülme nidası.))

Güzel, açıkbüfe bir kahvaltı sonrası, JAJA grubu öncülüğünde, Vezirköprü’ye gittik. Ve ilk olarak, Evlat teknesiyle, Şahinkaya Kanyonu’u dolaştık. Her ne kadar sahil kesiminden gitsek de, oranında doğal güzelliği bir başkaydı. Hatta hatta eğer hava puslu, yağışlı olsaydı, inanın Norveçte’ki fiyordlara benzetecektim. Devasa kayaların arasında dolaşmak ayrı bir zevkti. Biran bana oraları anımsattı. Koca tekneler devasa kayaların arasında,minyatür gibi duruyordu. Etrafı çekmekten turun kaç dakika geçtiğini bilmiyorum. Sanırım 30-35 dakika sürmüştür gibi geliyor. Çok fazla güneş olmasına rağmen yine güzel kareler yakaladık.

blankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblank

Fakat hava nasıl sıcaktı, nasıl, anlatamam. Tshirtte giysek yine bayıldım sıcaktan.Fazla sıcak bana göre değil. Enerjimi düşürüyor. Bakalım bu yaz nasıl geçecek.

Şahinkaya Kanyonu’nu ziyarete gelmiş, birçok kişi vardı. Etrafta küçük hediyelik satan yerler bulunuyordu. Turizme açık biryer. Ama bakım istiyor.Özellikle tuvaletleri.

Vezirköprü’de dikkatimi çeken şey, etrafın fazlasıyla yeşillik olmasıydı. Merkezde ve çevrede birçok yeşil alan görebiliyorsunuz. Birkaç köyünden geçtik, ama güneş çok fazla olduğu için fotoğraf için fazla bir şey bulamadık. Köydeki insanlar sabah erkenden kalkıp tarlalarıyla uğraşıyor, sonra akşama kadar dinleniyorlarmış. Güneş etkisini yitirdiğinde, tekrar tarlalarına gidiyorlarmış. Zamanlama bize uymadı.

Bu arada yine bir köyde dinlenme yeri bulduk, semaverde çay demlediler bize. Hep birlikte güller arasında çay molası verdik.

blankblankblank

Sonrasında merkezdeki Bakırcılar Çarşısını dolaştık. Bazı arkadaşlar semaver aldı. Bir yerde 2 farklı gramafon gördüm çok hoşuma gitti, ama almadım.

blank

Sonra Abdullah Derici Konağını gezdik.250 yıllık konak, içinde bulunan günlük yaşamda kullanılan ve antika değerindeki kilim, mutfak eşyaları, oturma grubu gibi tüm eşyalarıyla korunarak kent müzesine dönüştürülmüş. Ücretsiz olarak gezebiliyorsunuz. Bir mankene giydirilmiş kıyafet, orada eski yıllarda gelinlik olarak kullanılıyormuş. Yine kırmızılı bir elbise vardı. Meğer o da 250 yıl önce gelinlik olarak kullanılıyormuş.

blankblankblankblankblankblankblankblankblankblank

Sandık vardı 2 tane, onlar çok hoşuma gitti. Binanın bir bölümü haremlik, bir bölümü selamlıkmış. 2 kapısı varmış giriş olarak kullanılan, biri bayanlar, bir diğeri de erkekler için. Hangi kapı çalıyorsa, ona göre bayan veya erkek açıyormuş kapıyı. Orada görevli bayan anlattı bunları.

Bu konağın bulunduğu mahalledeki evlerin hepsi koruma altına alınmış, içlerinde sahipleri yaşıyordu. Hatta biri satılıktı. Bu mahallede tekrar toplu bir fotoğraf çektirdik.

Yine merkezi dolaşarak, Bakırcılar Çarşısında bulunan Üçler Resturana gittik birlikte. Bayağı büyük tarihi bir binaydı. Bina içine çocuk parkı yapmışlar, aileler yemek yerken çocukları orada eğleniyorlardı.

Yemeklerimizi yedik, semaverde çayımızı içtik, biraz serinledik, iyi geldi dinlenmek.

blankblank

Ve saat 17.20 geçiyordu ki, ayrılma vakti geldi…Hem JAJA Grubu fotoğrafçı arkadaşlardan, hem de Vezirköprü’den.

Dönüşümüz Boyabat üzerinde olunca yolumuz daha da kısaldı. Yol üzerinde manzarası güzel yerlerde durup birkaç kare daha fotoğraf çektik.

Güzel geçti günümüz. Arkadaşlarla uyum içinde ve eğlenceli. Havanın çok sıcak oluşundan belki fazla fotoğraf çekemedik ama, değişik yerleri görüp, değişik arkadaşlarla tanışmak çok güzeldi.

İlgi ve alakanıza çok teşekkür ederiz JAJA grubu. Sizleri de Sinop’a bekliyoruz. Bize bu olanağı sağlayan SİFAD’a çoook teşekkür ederiz. İyi ki varsınız.

Hakkımda Nilgun

blank
Sinop'ta yaşayan, Sinop'lu bir bayanım. Gezmeyi, yüzmeyi, konuşmayı, sosyal aktiviteleri çok severim. İnsanlara yardımcı olmak beni çok mutlu eder.Ve tam bir Sinop Aşığıyım. Bu kadar yeterli mi?)))

İlginizi Çekebilir

Calista Otelde 2. Gün

Merhaba tekrar, Calista Otel’de tatilimizin 2. Gününü anlatmaya devam edeyim. Rahat bir uykudan sonra sabah …