MSC POESIA . 27.06.2011-Norveç Turundan izlenimler.

Bugün bütün günümüz gemide geçeceği icin sabah uyuyalım dedik.  Ben yine saat 7.00 de uyandım.

Saat 9.00 da arkadaslarımı da uyandırdım , saat 10.00 gibi de kahvaltı salonundaydık.

Aman Allah`ım o da ne!!! Sabahları kahvaltı yaptığımız Villa Pompeinan Cafeteria, nasıl kalabalıktı anlatamam. Birkaç  kez turladıktan sonra, o büyük panoromik salonda ancak yer bulabildik.

Kahvaltıda daha öncede bahsettiğim gibi sadece beyaz peynirle,zeytin yoktu,onun dışında herşey vardı,aklınıza gelen.

blankblankblankblankblankblankblankblankblank

Kahvalti sonrasi biraz daha turladık,yeni yeni yerler ,salonlar keşfettik.Kumarhanesinden tutun,diskosuna kadar birçok salonu vardı.Sanıyorum 6 tane büyük barı vardı. Bizde yemekten sonra biraz barlarını dolaşıyor,muzik dinliyor,dans edenleri seyrediyor ve sonra da tiyatrosundaki showları izlemeye gidiyorduk.

blankblankblankblankblank

Bir akşam tiyatrodan sonra ,kahvaltı yaptığımız salona çıktık,baktık birçok kişi pizza yiyor. Biz de saat 24.00 de pizza değil ama taze meyve yiyip indik kamaramıza.Kuaförü var, kuru temizlemesi var,şusi resturantı var. Golf sahası var,çoçuk parkı var. Zaten küçük çocukları ortalıkta hiç görmüyorsunuz ,çocukları animasyoncu lar alıyor ve tüm gün onlarla oynayıp, hoş vakit geçirtiyorlar. Dolayısıyla anne babada tatilin keyfini çıkarıyor.,

(Videoları izlemek için aşağıdaki yazının üstünü tıklayınız. Ve showlar müthişti izlemenizi öneririm.)

dans show ncabaci

harika bir gösteri ncabaci

Müthiş ncabaci

gemıde dogum gunu kutlaması ncabaci

Kamaramız 8. Kattaydı. Zaten asansör kullanıyorduk,inip çıkmalarda. Geminin ortasındaki asansörü kullandığımızda,yürü yürü yol bitmiyordu inanın. Birgün dedim ki kızlar, ben kaç adımda  kamaramıza gittiğimizi sayacağım dedim. Ve saydım,tam 133 adımda gidiyorduk. Ve düşünün orta bölümden sayıyoruz, daha önünde ve arkasında kamaralar var. Artık gemiyi baştan sona adımlasak kaç adım gelirdi bilemem.))))Anacığım sanki kamaraya değil, Aşıklar Caddesinden eve geliyor gibiydik.))))

blankblankblank

Boş zamanlarımızda alışveriş mağazalarını dolaşıyorduk. Parfümeri, giyim,içki,tütün,çikolata,hediyelik mağazaları vardı. Birde takı, saat ve pırlanta satan bir mağaza vardı.

Bir akşam odaya girdik ,baktık bir davetiye var. Açtık. Sizleri bu akşam saat 22.00 de satışa sunulacak pırlanta takımlarımızın kokteyline bekliyoruz yazıyordu.)))Fazla ilgi alanımıza girmediği için gitmedik.)))))

Bugün en nihayet parfümümü aldim.Hugo`yu sectim.)))Çiçek kokusu severim ben.Fiyatlar Türkiye de satılanlardan çok daha ucuz . Ve hatta hava alanlarındaki dutty freelerden de ucuzdu.

Ufak tefek hediyelik aldık  gemiden.Sigara ve içki fiyatlari uygundu.Aldığınız içkiyi size vermiyorlar. Ancak son gece, elinizde kuponunuzla gidip alabiliyorsunuz.

Öğle yemeğinden sonra ,spor salonunu bulduk. Birde baktik yaninda SPA merkezi var. Gidip fiyatlari öğrendik. Gemide acik havada jakuzi ve havuz var ama, soguk olduğu icin içimizden girmek gelmedi. Ama Spa merkezinde kapali jakuzi var. Sauna ve Türk hamami da var, ücretli.. Türk hamamın da öyle kurna veya banyo yapacaginiz bir yer yok. Sadece buhar verilen mermerden yapilmis, hatta cinilerle süslenmis bir oda vardi. Biraz orada yattik., sonrada jakuziye girdik. 3 havuzdan oluşuyordu, 2si ılık, biri sicakti. 1 saatlik bir keyiften sonra odamiza geldik.1 saati 16 euroydu. Eğer haftalık kullanmak isterseniz 50 euroydu. Bizim gündüz turlarından  vaktimiz olmadığı için,bir kerelik kullanalım istedik.

Bu aksam Gemi kaptanimizin Bar dei Poeti & Zebra Bar’da kokteyli vardi ,ona katılıik. Çok kalabalıktı.

Gemide her akşam Bingo oynanıyordu. Bizim tombalamıza benzeyen. Kartlar dağıtılıyor numaralar okunuyor ve ilk 39 numara çıkan kart  3000 euro kazanıyordu. Vakit bulup oynayamadık inanın. Neden vakit bulamadınız diye geçiyordur içinizden. Şimdi gemi gündüzleri bir limanda duruyor ,bizde hemen turlara katılıyoruz,şehri görmek ve tanımak için. Akşam üzeri gemi kalkmadan yarım saat önce geliyoruz  ve hemen duş alıp yemeğe çıkıyoruz. Dolayısıyla vakit kalmıyordu.

Gemiye daha girmeden ,kapıda resminizi çekiyorlar,anı için. Daha sonar da gemi fotoğrafçısı devamlı Barları veya resturantları dolaşarak sizin resminizi çekiyor. Almak zorunda değilsiniz resimleri. Ben birini çok beğenmiştim ,alayım dedim,tek resim 20 euro,Allah bilirken çok pahallı geldi almadım.))))Zaten ben 1500 den fazla resim çekmişimdir ,bir de niye ona para vereyim diye düşündüm.))))

blankblankblank

Gemide 3000 kisi varmis. 1200 de personel çalışıyormuş.. Gemide 2 Türk calisiyor, bugün onlar söyledi. Bu akşam yemekte yine enteresan şeyler yedik. Mesela yengec kuyruğu vardi.))))Simdi yengecin kuyrugumu olur diyeceksiniz. Bildigimiz iri karidesti..))))Diger yediklerimizin adini bilmiyorum ama herbiri özel yemeklerdi. Bu aksam degisik salona gittik,muzik dinlemeye orada rehberimizle karsilastik. Fehmi Karaaslan. Muhtesem Yuzyil filiminde Ayaz Ağa rolündeki arkadasmis. Kendisi Fransada tiyatro okumus. Ve uzun süreden beride rehberlik yapiyormus.Cok seviyormus rehberligi.Bir sure sohbet ettik ve bu aksam erkenden geldik odamiza.

Yarın Olden `e olacagiz. Ve  7 saatlik bir turumuz olacak.Yarın fiyordlari dolasacağız. Şu anda saat 23.30. Ama dışarısı alaca karanlık ve karşıda da irili ufakli bir çok ada görülüyor. Cok heyecanlıyım,fiyordları çok merak ediyorum..

Yarin ki haberleri ve izlenimleri sizlere yazmak icin sabırsızlanıyorum. Haydi iyi geceler…