Malaga.. 8.Ekim.2012

Bu sabah saat 8.00 de kalktık. Güneş çok geç doğuyor burada.Bu gün gemimiz, turumuzun ilk uğrak yeri olan Malaga’ya vardı. Saat 12.00 de yanaştık limana. Ve saat 12.15 de otobüsümüzle Malaga’dan 45 dakika uzaklıktaki Marbella ya gittik.

Malaga Limanından Ayrılış_WMV V8 ile ncabaci

Marbella, Costa del Sol Sahillerinin en mükemmel  yerlerinden biri.

İspanyol'larmarbella marinamarbella marinamarbella marinamarbella marinamarbella-katedralmarbella sokaklarımarbellamarbellamarbellamarbellamarbella'da bir dükkanmarbellamarbella

Yol üzerinde, Zara, H&M, Carrefour , Mango gibi  mağazalara rastladık. Marbella’da  mahalle aralarında dolaştık.Bazı sokaklar çok dar olsa da, demir parmaklı,minik pencereli  ve balkonlarından sarkan pembe çiçeklerle, güzel bir görünüm sergiliyordu. Marbella tam bir golf cenneti, bol miktarda da avokado yetişiyor. Rehberimizin söylediğine göre,burada kadınlar ortalama 78 yaşına, erkeklerde 74 yaşına kadar yaşıyormuş.

Marbella’da yat limanına gittik.Çok büyük yatlar vardı. Sahile sıra sıra resturanlar yapılmış,aralarındaki ufak dükkanlarda  hediyelik eşyalar satılıyordu.

Marbella’yı dolaştıktan sonar, Malaga’ya geldik. Malaga, 600 bin nüfusuyla İspanya’nın 5. büyük şehri.

malagamalagamalagamalagamalagamarbella yolumalaga'dan ayrılış

Picassa, Antonio Banderas, Julio  İglesias, burada doğan ünlüler arasında. . Hatta bazı caddelerine bu ünlülerin adını vermişler.

Malaga dry şaraplarıyla da tanınıyor.

İspanyollar, saat 13.30 ve 17.30 arası siesta yapıyorlar.

700 yıl  Önce Araplar tarafından yapılan,Gibralfarao   Kalesine çıktık ve oradan şehri panoromik olarak gördük. 1875 yılından beri kullanılan 10 bin kişilik arenasında gördüğümüz yerler arasındaydı.

Bu arada birkaç magnet aldık hediyelik.

Gemiye geldiğimizde bir gece önce tur arkadaşımızın tavsiyesi üzerine Türk Hamamına gittik. Bizde  gerçek Türk hamamı diye kurnalı oda aradık ama, meğer sadece buhar verilen ve bir duşu bulunan bir yermiş.))) Hayal kırıklığına uğrasak da, deniz manzaralı bu buhar odası, biraz da olsa bizim yorgunluğumuzu aldı. Akşam yemeğimiz 21.15 de olduğu için biraz odamızda dinlenme fırsatı bulduk. Bu akşam tiyatrodaki gösterileri kaçırdık maalesef. Akşam yemeğimiz saat 22.45de son buldu sonra da gemide bulunan kulüpleri dolaşıp dans gösterilerini izledik. Bu arada masamızdaki Türk grubundan arkadaşlarımızla da sohbetimiz bayağı ilerledi. Hoşça vakit geçirdik.

Anımasyoncuların dansı_WMV V8 ile  ncabaci
tur rehberimiz ve yalıkavak'lı arkadaşlarımızbozcaadalı arkadaşlarımızalkımmalaga limanı

Yarinki durağımız Fas. Şimdilik iyi geceler.

Not:Her rica ettiğimde resimlerimi çeken, genç ve güzel tur arkadaşım, Alkım’a çok teşekkür ediyorum.