Yeğenim ve eşiyle birlikte 3 gün….

Hepinize iyi günler dileyerek başlayayım günlüğümü yazmaya…

Sinop’ta nasıl güzel bir hava var anlatamam. Günlük güneşlik. Birde cumartesi olunca, eminim dışarılarda da bahar havasını gören insanlar, kendilerini çoktan deniz kenarlarına atmışlardır. Kimi denize bakarak çayını yudumluyor, kimi çekirdeğini çıtlatıyordur. Sıcak sıcak simit yiyenleri de unutmamak lazım. Belkide çocuk bahçelerine gitmiştir birçoğuda çocuğunu sallamak, onunla daha yakından meşgul olup, güneşin tadını çıkarabilmek için…..

Ama kararlıyım, ben evdeyim bugün, bütün gün…Kendimi dinlenmeye aldım…

Bu hafta çok yoğun geçti benim için…Hangisinden başlasam bilemedim. 3 aktivitem oldu bu hafta, hepsini de uzun uzun anlatmak istiyorum aslında..

Geçen Pazar günü yeğenim ve eşi arabalarıyla seneler sonra ilk kez Sinop’a geldiler. Yeğenim Filiz en son 8 sene önce gelmişti, eşi ise 30 sene önce. Üstelik o kadar kısa süre için gelmişlerdi ki, vakit kısıtlı olunca birçok şeyi 3 güne sığdırmak zorunda kaldık.Oğulları Samsun’da bedelli askerlik yapıyordu, geçtiğimiz Cuma günü terhis oldu, onun yemin törenine geldiler aslında.

Pazartesi sabahı güzel bir kahvaltının ardından, kahve içmeye Vip Resturan’a götürdük misafirlerimizi.

Güzel manzara eşliğinde kahvelerimizi içtik ve saat 13.00 da da Sinop Kültür ve Turizm Müdürlüğüne, resim sergisi açılışına  gittik. ((Bu konuyu sizlere tek başına anlatacağım bu yazının ardından.)

Güzel bir açılıştan sonra onları Akliman ve Hamsilos’a götürdük. Özellikle Hamsilos çok değişmiş, bayağı bakım yapmışlar, birçok yerde kamelyalar vardı. Havada öyle güzeldi ki, doğanın ve havanın güzelliği bizi birkez daha aşık etti Sinop’a.

Dönüşte Yalı Kahvesine uğradık. Simit , çay ve çekirdek üçlüsüyle birlikte, sohbetimize orada da devam ettik.

Akşam yemeği ardından  ağabeyimlere gidip sürpriz yaptık onlara. O gece ki oturmamızda çok güzel geçti.

Öbür gün yine, güzel bir kahvaltı ardından önce Şahin Tepesine götürdük,

Sinop’u tepeden gösterdik onlara ve ardından da Gerze’ye gittik.Hepsi hayran kaldı Gerze’nin sessizliğine, doğal güzelliğine. Sahil boyu yürüdük ve en sondaki çay bahçesinde oturduk.Öyle bir sessizlik vardı ki, sanki sadece biz ve birkaç kişi yaşıyor gibiydi bu sahil kasabasında. Ara ara martı çığlıkları eşlik ediyordu bizlere. Bazende simit kırıntılarına gelen güvercinlerin guguklamaları ve kanat çırpışları… Öyle güzel bir ortamda oturuyorduk ki,hiç kalkmak istemedik oradan.Ve kalkmadık da…Aslında yemeğe orada biryere götürecektik, ama bu güzelliği bırakmamıza gönlümüz razı gelmedi,eşimde pide yaptırdı, yine aynı yerde yedik pidemizi….

Eve geldiğimizde açık hava çarpmıştı galiba bizi, bir yorgunluk çöktü üzerimize bir yere gitmeyelim bu akşam değip, akşam yemeği ardından Netflix’te 2 Türk filmi izledik. Anlayacağınız Türk filmi gecesi yaptık. Hatta ben 2. Filmin sonunu beklemeden yatıp uyumuşum.

Geldik 3. ve son günümüze. Bu günün sabahında Beyaz Ev’e kahvaltıya götürdük misafirlerimizi.Güzel manzara eşliğinde kahvaltımızı yaptık.

Tekrar söylememe gerek yok, kahvaltımızda çok güzeldi.Normal kahvaltının dışında, katlama,etli ekmek, sigara böreği ve patates kızartması vardı.(artık karbonhidrat ve şeker yemiyorum, o konuyu da başka bir yazımda anlatırım sizlere)Beyaz Ev sonrası Yuvam Tesislerine götürdük.

O gün Sinop saat 13.30 sonrası yağışlı gösteriyordu. Bu sebepten yeğenim alışveriş yerlerine gitmek istedi. Eşi Hasan’da tarihi yerleri ziyaret etti ve beyler ve bayanlar ayrıldık birbirimizden.Ayrılmadan önce de Kumkapı tarafında fotoğraf çektirdik beraber.

Daha sonra  yeğenim mağazaların tenhalığını görüp rahat rahat alışveriş yaptı. Ve sonrasında da akraba ziyaretinde bulunduk. Çok sevdiğimiz kişilerle birlikte 2 saat ev oturması gerçekleştirdik.

Akşamda yine   ağabeyimlere yemeğe davetliydik. Onlara gitmeden önce yine Yalı Kahvesine gittik,

oradan direk de yemeğe geçtik. Yine hoşsohbet bir yemek ve oturma sonrası geceyi sonlandırdık.Ve Perşembe sabahı kahvaltı ve kahve sonrası, yolcu yolunda gerek değip kalktılar, Samsuna yolcu ettik misafirlerimizi….

İyi ki geldiler, çok güzel bir 3 gün geçirdik birlikte hemde dolu dolu…

Yolunuz açık olsun….Yine bekleriz canım…