Salerno-Pompei-İtalya 11.Ekim.2019

Salerno-Pompei-11.Ekim. 2019

Sabah saat 8.00 de Salerno’daydık .Dün akşamdan arkadaşlarımızla konuşup önce Pompei ‘ye gidelim, vakit kalırsa Amelfi Kıyılarına gideriz dedik.

Bu gezimizde size yazmıştım, turlara katılmayıp, kendimiz geziyorduk. Salernoya geldiğimizde ilk işimiz tren istasyonunun yerini sorup öğrenmek oldu. Yarım saate yakın yürüdük ve istasyona vardık. Pompei gidiş dönüş biletimizi ve ardından Pompei Açık Hava Müzesine gidecek otobüs biletimizi aldık ve treni beklemeye başladık. Bizimle beraber gemi yolcuları da bekliyordu. 50 dakikaya yakın sürdü yolculuğumuz. Bu arada tren biletimizde 2.70 euroydu. Otobüs bletimiz 1.30 du. Pompei’ye geldiğimizde otobüs durağını bulamadık. Her sorduğumuz değişik yer gösterdi. Yine yolu sorduğumuz bir İtalyan, gidip arabasını alıp geldi bizi Pompei Açık Hava Müzesinin önünde bıraktı. Ama yaşlı şoförümüz arabasını Rallideymiş gibi kullanıyordu,ücret de almadı. Meğer açık hava müzesi 5 dakikalık uzaktaymış arabayla. Yürüme mesafesi de herhalde 20 dakika sürerdi.

İçeri giriş 15 euroydu. Biletlerimizi aldık, isteyen fark ödeyip rehberde tutabiliyor orada, biz gerek görmedik. Ama çok  büyük mekandı , halbuki daha şehrin küçük bir bölümünü gün yüzüne çıkarmışlar. Gez gez bitmedi. Yine 25 bin adım attık. Elimizde ki plana göre dolaştık durduk. Gerçekten o küllerin altında taşlaşmış insanları, çocukları görmek moral bozucuydu. Evler, bahçeler, kiliseler. Çok kısa sürede bütün bir şehir kaybolmuş.İnsanlar o anda hangi pozisyondaysa o şekil de kalmışlar.

Duymuşsunuzdur, bu şehir ile ilgili birçok rivayet var.’’O kadar sapıklardı ki , başlarına Vezüv patladı  diyen de var. Bir de Kampana bölgesinde o dönem devamlı deprem olurmuş. Halk artık alışkanlık kazanmış bu konuda. Ve patlama başlayınca da halk alışkanlık kazandığı için bu konuda hızlı hareket edememiş ve onun içinde hepsi lav altında kalmış.

Hatta o gün 2 festival varmış , ardından deprem olmuş, bu arada gaz lambaları devrilip yangın da çıkmış,herkes panik olmuş. Evlerinde olan insanlar bile 6 saat içinde küllerin altında kalıp 25 metre derinliğe gitmiş, küllerin altında kalmışlar.

1863 yılında yapılan kazılarda, kalıntıların içine, plastik alçı sıkılarak saklamışlar ve onun için günümüze kadar gelen bu taşlaşmış insanları, öldükleri haliyle görebiliyorsunuz. Ve bu da insanı çok etkiliyor.

Burayı gezmek saatlerimizi aldı, yine geldiğimiz istasyona yürüyerek döndük, otobüs duraklarında hep sorun yaşadık. Bize doğru bilgi vermediler. Zaten çok yakındı, eğer giderseniz sadece tren bileti alın, otobüs biletine gerek yok, yürüyebilirsiniz.

Salerno’ya döndüğümüzde , gemiye bizi götürecek otobüs durağına gitmeden önce, dondurma yedik. Dondurmaları çok güzel.

Ve otobüsümüze binip saat 5.00 de gemimize geldik. Beyler havuza gitti, biz bayanlar biraz dinlenip akşam yemeğine hazırlandık.

Yine her zaman ki gibi mükemmel yemekler ve tatlılar vardı. Ardından tiyatroya gidip show izledik. Sonra diğer cafelere ve kumarhaneye gidip biraz oynayanları izledik.

Bu akşam tiyatroda çalışanların gösterileri oldu. Ve dans yarışması da.

Ve 11. Katta çayımızı içip yatmaya gittik.Birgün daha sona ermişti. Yarın bütün gün gemide olacağımız için rahatız. Acele etmemize hiç gerek yok.Son gün olduğu için yarın biraz gemiyi dolaşıp,görmediğimiz yerleri keşfedeceğiz.