Brilliance Of The Seas Gemisi ile Batı Akdeniz Turu…

Brilliance Of the Seas gemisi ile Batı Akdeniz Turu

6 Ekim 13 ekim tarihlerinde gittiğimiz Batı Akdeniz Turunu kısaca anlattım sizlere. Bu gezimin son yazısında da sizlere gemimizden bahsetmek istiyorum.

2002 yılı yapımlı, 2501 yolcu kapasiteli 859 mürettebatlı,13 katlı bir gemiydi. Büyük gemiydi, ama ben çok daha büyüklerini (4500yolcu kapasiteli) gördüğüm için bana öyle çok çok da güzel gelmedi. Normaldi benim için, ama eşimin ilk seyahati olduğu için o çok beğendi. Bu geminin, şimdiye kadar gördüğüm gemilerden farkı, akşamları özel lokantasında yediğimiz  yemeklerin porsiyonu çok çok büyük olmasıydı  ve suya ücret ödemememiz oldu.  Normalde açık büfeden yerseniz orada su bedavadır, hatta meyve suları ve meyve çayları da. Ama akşam yemeklerini yediğimiz resturanda su paralı ve yemeklerde ufak porsiyon olurdu. Bunda devasaydı porsiyonlar. Öyle sınırda yoktur yiyecek konusunda, beğenmesen geri yolarsın, beğenirsen bir porsiyon daha istersin.Ve sizin masanıza bakan 1 veya 2 garson vardır. İsteklerinizi anında gerçekleştirirler.

Sonra,  devamlı bir güvertede veya resturanda bedava yemek veya 5 çaylarının yanında, kekleri pizzaları, biftek, hamburger, hotdog ları görebilirsiniz. Burada paket paket cipsler,salatalar,meyveler,ya aklınıza gelen her şeyi bulabiliyorsunuz. Bakın yemek konusunda yok yoktu.

En son gün bütün günümüz gemide geçti ,çünkü artık dönüşe geçmiştik.Ve  Salerno’dan direk olarak Barselonaya gidiyorduk. Bunu fırsat bilip bizde rahat rahat gemiyi gezdik.

O sabah erken kalkıp en üst katta hem yürüyüşümüzü yaptık eşimle, hem de gezdik. Golf sahasını, havuzlarını, çocukların havuz ve oyun parklarını, tırmanma platformlarını…..ve birçok yerlerini gördük. Sonrada arkadaşlarımızla buluşup kahvaltıya gittik.

Gemi hareket halindeyken bütün alışveriş mağazaları açık oluyor. İstediğiniz bir şey olursa oda kartınızla alabiliyorsunuz. Çünkü gemiye bindiğiniz andan itibaren en az 250 dolar yatırıyor veya kredi kartınızı tanıtıp kullanabiliyorsunuz. Aksi takdirde kumarhanesi dışında hiçbir yerde para kullanılmıyor.Bazı gemilerde euro,bazılarında dolar geçerli.

Gemiden ayrılmadan bir önceki gece harcamalarınızı gösteren bir kağıt geliyor odanıza, oradan kontrolünüzü yapabiliyorsunuz. Gemi bahşişi kişi başı 103 doları da hemen hesabınızdan çekiyorlar.Bu miktarda, gemiye göre farklılık gösterebiliyor.

Bu geminin mağazasında içki ve sigara satışı yoktu. Çikolata çeşidi de çok azdı. En çok satılan ürün tanınmış markaların kadın çantalarıydı. Ve saatlerdi. Parfümler, kremler ,kıyafetler , gözlükler de ardından geliyordu.

Bu geminin ve bunun gibi birçok geminin en güzel yemek yenilip oturulacak yeri, geminin en arkası. Tavsiye ederim size. Hele hele vakit gelip de, akşamüzeri gemi şehirden ayrılırken,   bulduğunuz güzel bir masaya oturup, akşam yemeğinizi orada yemek büyük keyif verir insana. Bu keyiflerden en büyüğünü Venedikten ayrılırken yaşamıştım. Öyle güzeldi ki Venediğin güzel manzarası eşliğinde, gün batımında yemek yemek.Açık büfe resturantların en arkasında bulunan bölüm oluyor burası.

Yine gemide akşamları karaoke yapabileceğiniz  cafeler, dans yarışmaları, piano eşliğinde canlı müzik, veya gitar eşliğinde country müzik dinleyeceğiniz çeşit çeşit cafeler var. Paranız çoksa veya canınız isterse alakartta yiyebileceğiniz resturantlar, Çin ve Asya mutfakları da var.

Çok büyük spor salonu,spa centerları,saunalar vs. varda var.

Canınız sıkılacak diye bir şey yok. Sinemasına gidebilirsiniz, akşamları tiyatrosuna gidip çeşit çeşit gösterileri izleyebilirsiniz. Kumar seviyorsanız oynayabilirsiniz. Dans derslerine katılabilirsiniz. Kütüphanesine gidip kitap okuyabilirsiniz. Ya daha aklıma gelmeyen birçok şey vardır eminim. Akşam ne zaman olmuş farkına varmıyorsunuz. Hele birde yolculuğunuzu anlaşabildiğiniz arkadaşlarınızla yapıyorsanız, tadına doyum olmuyor.

Gemi yolculuğunun en güzel yanlarından biride fazla yorucu olmayışı. Gemiye ilk geldiğiniz gün hemen yerleşiyorsunuz odanıza, ineceğiniz son geceye kadar rahatsınız. Son gece valizlerinizi hazırlayıp en geç saat 24.00 de kadar kapınızın önüne koyuyorsunuz. Görevliler sabah onu aşağıya indiriyor. Siz gemi çıkışı alıyorsunuz. Bu arada gemiye içki sokamıyorsunuz. Eğer geminin durduğu şehirlerden içki alırsanız, gemiye girişte onu sizden alıyorlar son gece size veriyorlar, bunu da sizin bilgilerinize sunayım dedim.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar.

Güzel bir yolculuk oldu bizim için,eşimle gittiğim ilk yurt dışı turum harika geçti.İnşallah arkası gelir.

Ve Barcelona’ya sabah 8.00 de geldik, kahvaltı yapıp dışarıda bizi bekleyen otobüse binip hemen havaalanına gittik. Barcelona hava alanı orta büyüklükte bir yer. 2,5 saat kadar uçağımızı bekledik. Havaalanından bir şeyler aldık. Ve dönüşe geçtik. Thy yollarıyla yaptığımız yolculuk, İstanbul Sabiha Gökçen Hava alanında son buldu.

Güzel memleketime gelmekte ayrı bir mutluluktu…

Başka geziler de buluşuncaya kadar hoşçakalın..İyi geceler.