Costa Fortuna- 6Ekim.2012

Merhaba ..Evet tatil bitti ve evime döndüm.Nasılsınız bakalım?

Biliyorum sizlerde haberler iyi değil. Haklısınız tabiii. Biz de İstanbul’dayken duyduk  ve çok üzüldük, Sinop 1 şehit daha vermiş. Hepimizin başı sağolsun. Allah ailesine sabırlar versin.((((

Facebook’ta gencin resmini ve töreni izledim, zaten televizyonda gösterdi, yüreğim parçalandı vallahi..Allah memleketimizi ve hepimizi korusun.

Bizlerde iyiyiz diyelim iyi olalım.  Ben ve arkadaşım İstanbul’da hasta olduk dönüşte. Gripal enfeksiyon, burun akıntısı, öksürük , halsizlik. Ne ise bugün biraz daha iyiyim. Farklı bölgelerdeki iklim değişikliğinden mi oldu diyeceğim ama , normalde aşağı yukarı her yer aynıydı. 22ile 27 derece arasında değişti hava. En sıcakta İstanbul’du.

Eminim şimdi, yediğiniz içtiğiniz sizin olsun da gezdiğin gördüğün yerleri anlat diye geçiyorsunuz dur içinizden. Hemen anlatayım efendim.)))Daha doğrusu, gemide hazırladığım günlüklerimi sizlerle paylaşayım.

4.ekimde, Batı Akdeniz Turu için ayrıldığım Sinop’um dan, İstanbul’a geldik arkadaşlarımla. Çocuklarımla beraber güzel bir gece geçirdik. Saat 22.30 da kızım illaki sizi Hayrola Cafe’ye götüreyim diye ısrar edince, hayır diyemedik. Tarabya’nın karşısında harika manzaralı, denize sıfır bir yerdi. Kızım artık rahatlıkla  da araba kullanınca gidip gelmemiz zor olmadı.

Sabah erkenden kalkıp,kahvaltıya  Sarıyer’de ki Mado ‘ya gittik.Yeni açılmış, deniz kenarında boğazın girişinde güzel bir yer olmuş.Çok beğendik.Ardından hemen Telli Baba’ya gittik.Duamızı yaptık.

Diğer gün sabah 9.00 da  da hava alanına götürecek  secure drive gelip aldı bizi.

Pronto Turun rehberi Vera Hanim’la buluştuk, biletlerimizi aldık ve Dutty Free’de biraz vakit geçirdik.Fiyat incelemesi yaptık.)) Uçağımız saat 11.55 de Cenova’ya hareket etti.

beyhan -nilgunhayrola cafesarıyer mado'da kahvaltıbalıkların ekmeğe saldırışıtelli babayı ziyaretSarıyer'de yürüyüş

2.45 saat süren yolculuğumuzdan sonra Cenova’daydık.Cenova küçük bir şehir. Denizciliği eskiden beri çok meşhur biliyorsunuz. Sonra bizi bekleyen otobüse binip gemimizin kalkacağı Savano’ya geldik. Otobüs yolculuğumuz 1 saat sürdü. Cenova’ya geldiğimizde ilk işimiz saatimizi 1 saat geri almak oldu.

cenova hava alanısavano limanısavano limanından ayrılışcosta fortuna gemisinin savano limanından ayrılışıspa gösterisi,promosyoncosta fortuna akşam yemeğinden bir çeşitkulüpte ginger ale içiyoruz.costa fortuna

Cenova ve Savano arasındaki yollar hep yer altından geçiyor, dağları delip delip yol yapmışlar. Gökyüzünü pek az görüyorsunuz yani.

Saat 16.00 da Costa Fortuna gemisine gelmiştik.

Costa Fortuna ,12 katli büyük bir gemi.İç yapısı çok enteresan geldi bize,sanırım sanata önem veren ve çok sanatçı yetiştiren bir ülke olduğundan, geminin içi hep tablo gibi resimlerle kaplı. Fakat o kadar çok  resim yapılmış ki , bu görüntü içinde kayboluyorsunuz.Renklerde hep kahve ve tonları.Zamanla alışsam da ,ilk girişte biraz içim karardı.))Kamaramız çok büyüktü, geniş ve rahat yatakları vardı.

costa fortuna gemisindeki kamaramız

Gemiye yerleştik, sonrada Cenova’dan ayrılırken güverteye çıkıp biraz resim çektik.Gemide en çok İtalyan’lar  var. Gemide İtalya bandıralı zaten. Çalışanların çoğuda İtalyan, o kadar hızlı ve seri konuşuyorlar ki, başınız şişiyor, özellikle kadınlar konuştuğunda. Zavallı İtalyan erkekleri.)))))Fizik olarak Türk’lere çok benziyorlar , ama bizden çirkinler.)))

Dün gece yemeğimizi saat 21.30 da Michelangelo Atrium’da yedik. 9  gece yine aynı resturanda yiyeceğiz. Burası 3 katlı büyük bir resturan,garsonlar servisinizi masaya getiriyorlar .Masamızda tur rehberimiz,  Bodrum Yalıkavak ve Bozcaada’dan  gelen 2 çift var.Verda Hanım (tur rehberimiz) dün akşam bize geminin yemeklerini tanıttı. Seçimde çok zorlandık. Amerika ve  Norveç’de ki turları düşündüğümüzde , bu gemi farklı geldi. Herşeyden önce personel çok yavaş.Veya daha az personel çalışıyor. Şimdi Libert of The Seas’i düşündüm de, karabiber serpen ayrı, ekmek dağıtan ayrı garsondu.))) Diğer gemilerde, yemek siparişini verirdik anında gelirdi, burada biraz bekliyorsun.Yani çok değil 5 dakika kadar.)) Birde fazla İngilizce bilmiyorlar.Sadece personelle değil tabii, müşterilerde İtalyan ve İspanyol olunca  İngilizce bilen birini aramak durumunda kalıyorsun.Yalnız iyi tarafı masalarda devamlı su var. Msc gemilerinde sular ücretliydi. Yine bu geminin yemek tadı, bizim damak zevkimize daha uygundu.)))

Bu gemide de birçok bir çok kulüp var, yemek öncesi ve sonrası dolaşıp dans edenleri izledik.

guzel bır dans_WMV V8 ile  ncabaci

Bu sabah ben yine her zaman ki gibi erken uyandım, arkadaşlarımda kalkınca kahvaltıya gittik. Her zamanki gibi kahvaltı  bol çeşitliydi. Zeytin yine yoktu, peynir çeşidi de 2 taneydi. Biri ince dilimlenmiş kaşar ve lor peyniri benzeriydi. Sabah az peynir çeşidi olsa da akşamları isteğiniz  üzere Masaya getirilen peynir çeşitleri çok fazla ve harika. Kahvaltımızı yaptıktan sonra, tur rehberimizle buluştuk, katılacağımız turlarla ilgili bilgi alıp, ücretini yatırdık.

Öğleden sonra jakuziye girdik. Öğleden sonra saat 13.00 de  başlayıp , gece 1.00 re kadar devam eden pizza servisi var. İtalyan’ların da pizzaları güzel olur bilirsiniz. Dondurma makineleri,su ve sıcak içecekler her an var. Bugün kutu içinde dökme, çeşitli çaylardan hangisini istersen seçip içme şansımız oldu. Güzeldi.

blankblankcosta fortuna'da dinlenme saati

Bu akşamda kaptanın hoş geldin kokteyli var. Ona katılacağız. Bu arada yazmaya unuttum, gece yemek öncesi gemideki gösterilere gittik, çok kalabalıktı,bizde geç kalmışız, yan tarafa oturduk, iyi görüntü alamadım.

Artık başka gece çektiklerimi yayınlarım.

Yarın sabah Malaga’da olacağız.

Bu arada, bu gemide  mağazalarda satılan herşey çok pahallı. Şöyle söyleyeyim, İstanbul duty free de satılan 1 karton sigara 27 euro iken, burada satılan 44 euro.Daha önce çok alışveriş yaptığımız bu gemilerden, sanırım bu sefer birşey alamayacağız.))Olsun harcamayalımda , daha kısa sürede başka geziye çıkarız.))

Haydi şimdilik iyi akşamlar, Kaptanın Hoş geldiniz Kokteyline hazırlanmam lazım.))))Görüşürüüüüüz..