Katakolon…Yunanistan 15 Eylül.2015..

Bu akşam yine önce tiyatroya,sonra  yemeğe gittik. Yemek de yine Onur ve Esra ile birlikteydik.DSC09165DSC09166

Bu akşam arkadaşımı, Onur ikna etti ve kumarhanede oyun oynamaya gittik. 10 Avro veriyorsunuz,10 Avroda makine veriyor size ve başlıyorsunuz oyuna. Tabii ufak oynadı, önce 27 Avro kazandı, sonra 7 Avro kaybetti ve 10 Avro karla kalktı.))

msc magnifica kumarhanesi

Sonra da birlikte discoya çıktık, hem oynadık, hem de oynayanları izledik, kokteyllerimizi de içtik. Güzel bir geceyi daha sonlandırdık.

DSC09184ADRİYATİK TURUDSC09180

Fakat bir şey dikkatimi çekti, ben bu seyahatimde çok fazla fotoğraf çekmemişim. Ve yine bu seyahatimde, çok fazla gemiyi dolaşamadık, aktiviteleri takip edemedik. Aslında her akşam yemek dönüşü odamızda  bir gün sonraki programı bildiren bültenler geliyor ve bizlerde onu okuyarak bilgileniyoruz. Ama inanın her dakika, her katta bir aktivite vardı. Ee birde hergün bir yere uğradığımız için gemide fazla gezmeye vakit kalmadı.

Aslında gün içinde sabahları havuz kenarında Aerobik vardı, ardından dans dersleri veriliyordu, yemek kursu, takı…Yani şimdi aklıma gelenler. Her gece tombala oynanıyordu.

Bu akşam bir ara , Topazio Bar’da bir çifttin çok güzel dansına şahit olduk. Adamı aynı Frank Sinatra’ya benzettim. Eşiyle birlikte vücut  dilini kullanarak çok güzel dans ettiler, hayran kaldım.

Ardından da 2 tombiş teyze kalkıp dans etti, 2 bayanın dans edişi birden garip gelse de, aralarındaki uyum ve ritme uyumları ,çok güzeldi.

Saat  sabah 8.00 de Yunanistan’da Katakolon daydık. Çok küçük bir yer olduğunu bildiğimizden, hiç acele etmeden kahvaltımızı yaptık. Gemimiz saat 13.00 de hareket edecekti, bizde saat 10.00 gibi gemiden çıktık. Ana caddesinin boyu, gemimizin boyundan küçük, öyle diyeyim size.

katakolon-yunanistan DSC09192katakolon-yunanistankatakolon-yunanistan

İndiğinizde her yerde olduğu gibi duty free mağazası var. Yunanistan’ın kasabası olduğu için Türk lokum ve şekerleri de satılıyordu. Bir Yunan sigarası olan Ome’nin kartonu 11 Avroydu. Nedense hep de sigara fiyatları belirttim)), parfümler filan 80-100 euro arası. Bu arada gemide 2 parfüm alırsan 109 euro ödüyordun. Jeam Beam 1lt, 18 Avroydu. Orada çalışan Türk kızı Elif çok ilgilendi bizle, bilgilendirdi.

Katakolon  küçük bir sahil kasabası. Olimpiyat ateşinin ilk yakıldığı yer olarak biliniyor. Sol tarafında plajı vardı. Kıyı şeridini birazda Sinop’un Karakum yoluna benzettim.

2 müzesi vardı gidebileceğimiz ama biz dolaşmayı tercih ettik. Yolun her iki tarafında bulunan dükkanlar da hediyelik eşya satılıyordu. Yol bitiminde faytonlar vardı, şehirde tur yaptırıyorlardı. Yarım saati 6 Avroydu. Bunun yanında vagonlu arabalar vardı, biz onu tercih ettik. Bu arabayla gezintiye başladığımızda etrafta, bir tek, üzerinde bol zeytin olan  ağaçlar dikkatimizi çekti. Birde koyunları bir garipti, hızlı geçtik, ağaçlardan çekemedim. O gezdiğimiz yarım saatte, köy gibi yerlerden geçtik, anlatacak pek bir şey yoktu açıkçası.

katakolonDSC09211

Tur sırasında arabada Yunanca bir anons oldu, araba bir çiftlik evinde durdu, inenler oldu bizde indik ve tam o sırada araba hareket etti, peşinden bağırsak da durmadı. Allah’dan ben binmeden sorup öğrenmiştim, istediğimiz yerde inebileceğimizi ve her 15 dakikada bir bu arabaların aynı yerden geçeceğini ve  binebileceğimizi. Onun için panik yapmadım. İndiğimiz yer bir şarap yapım merkeziymiş. Şarap tadımı yaptırıyorlar, isterseniz alıyorsunuz. Gerçekten güzel şaraplar vardı. Fiyatları da pahallıydı.Arkadaşım 18 Avroya tatlı bir şarap aldı.

Sonra da diğer araba geldi, baktık bizim balayı çiftleri de bu arabada, sohbet ederek bindiğimiz yere geri döndük.

Duty Free’den birkaç şey alıp gemimize bindik. Dışarıdan aldığınız içkileri girişte gemi görevlileri elinizden alıyorlar, ineceğiniz akşam odanıza getiriyorlar. Geminin duty free’sinden aldığınız içkileri de son gece yine aynı yerden siz alıyorsunuz.

Gemi saat 13.00 de oradan ayrılacağı için, bizde her tarafa hakim13 katın sonuna,  yemeklerimizi alıp geçtik, hem ayrılışımızı izledik, hem yemek yedik. Rüzgarda yoktu, çok güzeldi.

adriyatik turuDSC09227DSC09244DSC09377DSC09365DSC09368DSC09370

Gemi durunca mağazalar ve kumarhane kapanıyor, hareket edince tekrar açılıyor. Biz de mağazaları , salonları, dolaşıyoruz bu arada. Zaten gemi çok büyük olduğu için her yerini gezme şansımız olmadı.

Akşamda kaptan gala kokteyli vardı. Gece kıyafeti giyip 6. kata indik. Alkollü ve alkolsüz içkiler ve cips ikram ettiler.

DSC09253 DSC09254 DSC09257 DSC09258DSC09260DSC09261

İsteyen kaptanla fotoğraf çektire biliyordu. Bu arada devamlı sizin fotoğrafınızı çekiyor, geminin fotoğrafçıları ve tanesini isterseniz 20 Avroya satın alabiliyorsunuz. Çok pahallıydı.

Kokteyl sonrası  tiyatroya gittik. Bu tiyatro gösterileri her akşam var, isterseniz ücretsiz olarak izleyebiliyorsunuz.

Tiyatro sonrası yemeğe, Quatra Venti Restaurant’ a gittik. Akşam yemeklerimizi hep burada yedik. Bu resturantta garson size menüyü veriyor siz tercih ediyorsunuz yiyeceklerinizi. İlk soğuk bir aperatif ikram ediyorlar, ardından salata geliyor, ardından çorba, ardından risotto (pilav) veya makaroni,

ardından da balık veya et türü seçiyorsunuz. Ana yemeği en son getiriyorlar. Ardından da dondurma, tatlı veya taze meyve seçebiliyorsun. Bunlar azar azar geliyor. Ama hiç birini de bitiremedik. Bazen peynir çeşidi istedik, peynirlerde süper lezzetliydi. Açık büfenin bulunduğu Sahara Cafeteria’da istediğin yemeği sen seçip alıyorsun.

Son gala gecesi olduğu için, garsonlar ellerinde pastalarla geçit yaptılar resturanda.

Sonrada o pastalardan herkese ikram edildi. Herkes şıktı.

DSC09168DSC09289DSC09286DSC09291

Bu gece yine bizim balayı çiftimiz Onur ve Esra ile vakit geçirdik.Dans edenleri izledik.

adriyatik turuDSC09295DSC09296DSC09294

Onur ve Esra İzmir’de inecekleri için erken ayrıldılar aramızdan,çünkü valiz hazırlamaları gerekiyordu. Akşamdan valizlerinizi hazırlıyor, saat en geç 1.00 de kapınızın önüne koyuyorsunuz. Görevliler alıp indiriyorlar aşağıya. Ve siz ineceğiniz durakta valizinize verilen numaraya göre gidip alıyorsunuz iskeleden. İyi bir sistem, taşımak için yorulmuyorsunuz.

Genç arkadaşlarımızdan ayrıldığımız için üzgündük, aynı şekilde onlarda çok üzüldüler. Hatta bizimle İstanbul’a gelmek için uğraştılar ama, 1 gecelik oda fiyatını 800 tl dedikleri için vaz geçip uçakla döndüler.

Esra ve Onur…İyi ki sizi tanımışız, gezimize renk kattınız, çok teşekkür ederiz. Sizleri seviyor ve bir ömür boyu mutluluklar diliyoruz.

Yarın son durağımız İzmir olacak…İyi geceler.