SİFAD’la Nevşehir Gezisi….2.gün

Sabah otelimizden saat 8.30 da ayrılacağımız için, saat 7.00 de kalkıp hazırlandık ve kahvaltıya indik. Hava günlük güneşlikti. Kahvaltıda yine yok, yoktu. Gerçekten akşam yemeği nasıl güzelse, sabah kahvaltısı da öyle iyiydi.(Kapadokya Lodge Otel)

Otelin bahçesinde ki havuz buz tutmuştu. Saat 8.30 civarında otelden ayrıldık, düştük yollara. O kadar çok yerde durup inip fotoğraf çektik ki şimdi o yerlerin isimlerini hatırlamakta zorlanıyorum.

3 Güzeller’e gittik. Burada ki peri bacası sanki anne, baba ve çocuk görünümündeydi. Onun için buraya 3 Güzeller adını koymuşlar. Oradan develerin bulunduğu başka bir yere gittik, fotoğraf çekimi için deve tutuldu. Ve sahibi deveyi yüksek bir yere götürüp orada beraberce poz verdiler.. Maalesef benim lensim o kadar uzağı çekemediği için katılamadım onlara. Bizde diğer peri bacalarını çektik.

Şehrin ara sokaklarında dolaştık biraz, ufak tefek birşeyler aldık. Esnafı süper…Neden mi? Nasıl ilgililer, nasıl ilgililer anlatamam. Kapısının önünde bacak bacak üstüne atarak oturan yaşlı adam bile, bayanları görünce doğrulup ayağını indiriyor. Öyle saygılılar. Herşey hakkında bilgi veriyorlar. Bir dükkandan 2,5tl lik birşey aldım, bana 5tl lik hediye verdi. Mahalle arasından geçerken, genç bir çocuk külde patates közlüyormuş, kolay gelsin dedim, bana közlenmiş patates vermek için çok ısrar etti. Esnafını çok beğendim. Bir kadın tezgahtar gel güzel kızım senin başına bir şal bağlayayım da fotoğraf çektir dedi. Bana bağladı, fotoğraf çektirdim. Sonra hoşuma gitti aldım. Müşterilerle diyalogları çok iyi. Buyurun size bir çay ikram edelim, almanız şart değil  diyorlar.

blankblankblankblankblankblank

Bu arada bir ara dinlenmek için bir kafeye gittik. Karşıda da kuru meyve satıyorlar. Arkadaşın biri gidip bakmış, ona karadut çayı ikram etmişler ve bir tepsi içinde de oranın değişik bir tatlısından koyup vermişler eline, arkadaşlarına ikram et diye. Hepimiz tattık, çok beğendik, gidip bizlerde aldık. Biliyorlar müşteriyi nasıl çekeceklerini.

Yine o mekanın yakınında öğlen yemeği yedik. Et türü şeyler istedik, sahibi öyle bir donattı ki sofrayı, utanmasam doydum benim köfteler kalsın diyeceğim neredeyse))

blankblank blank blank blankblank

Güzeldi yemekleri, bir arkadaşımız çömlekte et yedi. Adam çömleği yanımızda kırdı, görüntü güzeldi. Karnımızda doyunca doğru istikamet Tuz Gölü dedi, başkan. Sanırım 2-2,5 saat sonra tuz gölündeydik, güneşin batışını bekledik birlikte.

Ve o muhteşem vakit geldiğinde, birçok kişi akın akın geldi kıyıya.  Benim elimde bir fotoğraf makinası, cebimde 2 telefon, tripod’ın üstünde bir kamera, elimde ayrı bir fotoğraf makinasıyla hazırda bekliyordum.

blankblankblankblank

Gerçekten göl üzerinde yürüdü arkadaşların bir kısmı. Benim araştırma yapacak vaktim olmadığı için hazırlıksız gitmiştim. Yoksa alırdım yağmur çizmelerimi yanıma, yürürdüm gölde. Neyse kısmet değil miş. Gölün kenarında ki suyun derinliği 5-15 cm arasında değişiyordu. Zaten o yüzden gölün üzerinde yürüyormuşsunuz gibi oluyor. Bu arada, bizi, bir önceki gün karşılayan Derya Hanım ve eşi, bize balonlar, bayrak ve şemsiyeler getirmişti aksesuvar olarak onları da kullandık.

Ve artık tam güneş batarken orada olan grupların birinden, bir bayan da bize modellik yaptı. Sanırım güzel Sanatlarda okuyormuş kendisi, öyle güzel pozlar verdi ki çekmelere doyamadık. Tüm modellerimiz harikaydı gezi boyunca.

blankblankblankblankblankblank

Güneşi batırdık Tuz Gölünde ve düştük yine yollara.

Kırıkkale’de Köfteci Yusuf’da akşam yemeği yedik. Ya  bu nasıl bir yer….Nasıl işliyor, garsonlar nasıl çalışıyor anlatamam. Köfte ve sucuk istedik, anında çızır çızır geldi. Öyle ızgarayı filan beklemiyorsun, sen iste yeter ki, anında önünde. Birde ortaya bir salça sosu koydular, o da çok güzeldi, eşim bize de aldı.

Yemek sonrası artık istikamet Sinop değip, bastı şoför gaza. Sabah 6.00 da evdeydik. Giderken 10 dakika bile uyuyamayan ben, dönüşte yorgunluktan gözümü açamadım…

Çok güzel ve faydalı bir gezi oldu benim için. Şimdi artık çektiğim fotoğrafların daha farklı olduğunu göreceksiniz.)))

SİFAD ekibi, size binlerce teşekkür….İyi ki varsınız….

Heeeeey siz ……siz,siz ….…. Hala mı üye olmadınız?