Batı Akdeniz Turu-Costa Diadema

27 nisanda Sinop’tan, gemi ile Batı Akdeniz Turuna gitmek için ayrıldık. 1 gece kızımda kaldık.  Öbür gün, uçağımız saat 7.35 de kalkacağından ve ohal olduğundan işlemlerin uzun sürebileceğini öne sürerek, 5 saat önce havaalanında olmamızı istedi tur şirketi.  Bizde saat 3.00 havaalanına gittik. Ama hiç korkulan olmadı. Yeşil pasaportlu arkadaşlarım, sosyal güvenlik kurumundan aldıkları kağıtları gösterdiler ve çıkış onayı aldılar. Bana (bordo pasaporta) bir şey sormadılar.Tur rehberimiz Sertaç Apanay’la tanıştık. Ve dutyfree de vakit geçirdik uçak kalkış saatine kadar.

7.35de uçağımız harekete geçti, hızlandı hızlandı ve yerden 5cm kadar kalkmıştı ki, aniden fren yaptı, biz şiddetle öne gittik, son sürat yine yerde giderken tekrar frene bastı ve bu defada sanırım pist dışına çıktık. Bu süreç bir dakika sürdü belki, ama bu arada kimseden çıt çıkmadı. Artık yavaşladık ve durunca da pilot anons yaptı.

Kuş sürüsü gördüğü için kalkmadığını söyledi, sağ motorda arıza oldu, şimdi bakmaya gelecekler, biz uçak değiştireceğiz dedi. Bu da nerden baksan,3-4 saat demekti. 1saat kadar sonra pilot, motor sağlam uçak değişmeyecek dedi ve işte o zaman mırıltılar başladı, uçak değiştirelim bu güvenli değil demeye başladılar. Allah biliyor ya fazla korkmadım. Alnıma ne yazılmışsa onu yaşarım dedim.

Bu arada saat 8.30 ve hostesler  kucak kucak şarap dağıttı isteyenlere. Sanırım panik ortamı yaşanmasın diye her isteyene şarap verdiler. Sabahın köründe nasıl içti millet anlamadım. Ve tekrar havalandık, hayırlısıyla da Milano Havaalanına indik. Bizi bekleyen otobüse binip Savona’ya gemimize geldik. Gemimiz 5000 kişilik, Costa Diadema ile saat 5.00 de Marsilya ya doğru yola çıktık.

blankblankblankblank

blankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblank

Kamaramız,balkonluydu.  Balkon çok iyi oluyor, valizleri koyabiliyorsunuz, mayolarınızı kurutabiliyorsunuz, sigara, çay, kahve manzara eşliğinde içebiliyorsunuz. Güneş olunca rahat rahat güneşlene biliyorsunuz.

Kamaramıza yerleştik, can yeleklerimizi takıp önce eğitime gittik ve ardından da gemiyi keşfetmeye çıktık. Zaten daha öncede araştırmıştım, çok büyük gemiydi. Yine kapalı, açık yüzme havuzları, çocuklar için oyun parkları, belki 10 tane bar, discosu,rock cafesi, pastahanesi, alışveriş dükkanları, yetişkinler için oyun salonu, kumarhanesi,tiyatro salonu,özel resturantları, balo salonu,beatuy shoplar,spa salonları. Sadece diğer gemilerden eksiği ilk kez içki, sigara ve çikolata satılmıyordu.

Gemiden indiğimizde rastladığımız dutty free lerde de bizim geminin yolcularına farklı fiyat uyguluyorlardı. Bizim gemi yolcularına, sigara ve içki çok daha pahallıya satılıyordu. Sebebini sordum, bu  Costa Diadema gemisinin sadece Avrupa ülkeleriyle anlaşması varmış, diğer yerlere gitmediği için gemide bu ürünleri satamıyor ve duty free de de farklı fiyat ödüyormuş yolcular.. Öğrenmiş olduk. Mağazalarında da alacak pek bir şey bulamadım. Belki de birşeye ihtiyacım olmadığı için fazla alış veriş yapmadım. Zaten kendi kendime ıvır zıvır bir şey almayacağım diye söz vermiştim. Bu defa sözümde durdum))

Akşam yemeğimizi normal resturanda yedik, çok yorgunduk, gidip kamaramıza yattık.  Sabah saat 8.30 de Marsilya’daydık.