Marsilya-Fransa…30 Mayıs 2017

İlk durağımız Marsilya oldu. Gece hepimiz çok güzel uyumuşuz yorgunluktan olsa gerek.

Sabah uyandığımızda baktık Marsilya’ya çoktan inmişiz.

Ben bu seyahate çıkmadan önce nerelere gidebiliriz, neler alabiliriz diye araştırma yapmıştım. Haritada yolları incelemiş, görmemiz gereken yerleri belirlemiştim. Velhasıl öylede yaptık. Tura katılmadık. Çünkü liman, şehir merkezine çok yakın yerdeydi. Ve gemimiz tüm gün Marsilya’da kalacaktı.

Onun için kahvaltımızı rahat rahat yaptık, saat 10.00 gibi de limanda ki taksilerden birine atlayıp şehir merkezine götürmesini istedik. Taksi 25 euro tuttu.

Marsilya-Fransa paylaşan: ncabaci
Marsilya, Akdeniz’in en büyük ticaret limanı.

blankblankblankblankblankblankblankblankblankblank

Taksimiz bizi Eski Liman’da indirdi. Ve yürüyüşe başladık. Yüzlerce yatın bulunduğu liman da bol bol fotoğraf çektik. Sonra La Canebiere Caddesi’ne döndük. Hemen girişte hediyelik pazar kurulmuştu. Günlerden Pazar olduğu için birçok dükkan kapalıydı, açık olanları dolaştık. Yol üstü kurulmuş, atlıkarıncayı izledik.

blankblank

Bu caddenin orta kısmında yol boyunca kurulmuş tezgahlar vardı. Hepsi değişik hediyelikler satıyorlardı. Eski plaklardan, eski kitaplara kadar ve daha çokta kültürel şeyler.

Daha sonra hediyelik eşyaların satıldığı pazara girdik, el yapımı birçok takı, ağaç işleri ve sabun vardı. Sabunları çok güzel kokuyordu. Pazarı gezdiğim boyunca hapşırdım, alerji yaptı ben de. Birkaç sabun aldım, ama harika kokuyorlarmış. Geldiğimde niye fazla almadım diye üzüldüm.

Notre Damme de la Garde’a gidecektik, burası Marsilya’yı 360 derece görebileceğimiz tepede bir bazilika. Zaten gemideki balkonumuzdan da görünüyordu. Gideriz demiştik ama, o gün yol güzergahında tadilat varmış, taksi yolun başında bırakıyormuş, bizde gitmekten vazgeçtik. Çünkü bayağı bir yokuş çıkmamız gerekiyordu, vazgeçtik.

Ve yine en ünlü alışveriş merkezi Maison de I’ Empereu mağazasına gittik. Koca bir alışveriş merkezi ve sadece marka satılıyor. Arkadaşlarım Longchamp çanta aldılar.

blankblankblankblankblankblankblank

Alışveriş faslından sonra yine Eski Limana gittik. Bu defa sağlı sollu dolaştık. Bol bol fotoğraf çektik. Ve gemimizin kalkma saatine yakın yine taksi tutup döndük.

Akşam yemeği için hazırlandık, geminin büyüklüğünden ve iç planının çok farklı oluşundan yemek yiyeceğimiz resturanı saatinde bulamadık, başka bir resturana girdik. Orada yemeğimizi yedik. Yine yemek sonrası bol bol dolaştık gemide.

blankblank

blank blankblank

Her barda dans ediyorlardı ve gösteri vardı.Yukarıdaki fotoğrafı 14. kattan  çektim.

Costa Diadema paylaşan: ncabaci
Her akşam yemek öncesi de tiyatroya gittik. Ama açık söylemek gerekirse diğer seyahat ettiğimiz gemilerin gösterileri çok daha güzeldi. Alışveriş mağazaları da çok güzeldi. Ve çok çocuk vardı. İlk kez çocukları böyle ortada gördük.Diğer gemilerde de çocuk vardı ama, hiç ortada değillerdi. Çünkü gemide ki özel görevliler onları bir araya toplayıp, değişik oyunlar oynuyorlardı. Ve onlar böylece hiç ortada görünmüyordu.

Ve saat 24.00 gibi odamıza gidip uyuduk.