Barcelona-İspanya-1.Mayıs 2017

Gemimiz saat 9.00 da rıhtıma yanaşmıştı ve saat 19.00 za kadar Barcelona’da kalacaktı. Yine tura katılmadık. Zaten daha öncede Barselona’ya gittiğimiz için birçok önemli yerini görmüştük.

Bu defa da La Rambla caddesinin tamamını görelim istedik, geçen gidişimizde Kristof Kolomb heykeline kadar vakitsizlikten gidememiştik. Gitmeden yine araştırdığımda Kristof Kolomb heykelinin limana çok yakın olduğunu gördüm,  hatta yürüme mesafesinde geldi.  Bu defa taksi tutmayalım, geminin ayarladığı otobüsle şehir merkezine gidelim dedik. 9.00euroya kişi başı gidiş dönüş bilet aldık. Her 45 dakikada bir rıhtımdan otobüs kalkıyordu, kahvaltı sonrası bindik, inanın 500 metre gitmedik geldik dediler. İndik otobüsten Karşıda Kristof Kolomb heykeli..O kadar yakın yani. Heykelden yukarı doğru çıkan  cadde de, La Rambla caddesi oluyor..O günde şansımıza 1 Mayıstı ve yine birçok dükkan kapalıydı. Hatta bazı caddeler kapatılmıştı trafiğe çünkü yürüyüş vardı.

blankblankblankblank

O cadde boyunca yürüdük. Yine tezgahlar kurulmuştu, işportacılar vardı, anında ellerinde ki çantayı açıyor, polisi görünce de toplayıp koşuyorlardı. Bir an İstanbul’da Eminönündeyim sandım kendimi. Maddi yardım isteyenlerde yüzlerini kapayıp avuçlarını açıyorlar.Evsizlerin her birinin koynunda köpek vardı. Isınmak için olsa gerek sarılıp yatıyorlardı, yol kenarlarında.

blankblankblankblankblankblankblankblankblank

Bu arada İspanya’da en ilgimi çeken şey, bazı artistlerin özel kıyafet giyerek, kendilerini heykel gibi boyayarak kımıldamadan durmaları. İlk bakışta gerçekten heykel sanıyorsun. Sonra bahşiş verip onlarla fotoğraf çektirebiliyorsun. Bütün gün kımıldamadan durmak gerçekten maharet ister.

blankblank

Bu caddede dolaşırken yandaki bir hostelin yere kadar olan açık camının önünde bir kız Marilyn Monroe gibi giyinip dans ettiğini gördük. Daha çok danstan da öte, Show yapıyordu. Herkes durup ona bakmaya ve fotoğrafını çekmeye başladı. Çok güzel dikkat çekti acaba neyin reklamını yaptı ki anlamadım???

Dans Eden Kız paylaşan: ncabaci
(Videoyu bir türlü düz koyamadım, özür dilerim.)

barselona-La Rambla Cad. paylaşan: ncabaci
Bu gezintimiz sırasında orada bir resturana girdik ve Sangria içtik. Sangria oranın özel bir içkisi, içinde çok hafif alkol var. Bir nevi meyveli şarap kokteyli diyebiliriz. Daha önce de içtiğimiz için seviyoruz tadını. Hatta Sinop’ta bir arkadaşım inanın aynısını bize yapıyor, çokta güzel oluyor.

blank

İnformation ofisten harita alıp Gaudi’nin en temel esri Sagrada Familia ‘sını yürüyerek görmeye gittik. Daha önce de görmüştük, bakalım inşaat da ilerleme var mı dedik, ama aynı geldi bize. 40 dakika sürdü yürüyerek. Çok kalabalıktı yine.

blankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblank

Yan taraftaki banklarda oturduk, dinlendik. . Arkadaşlarım daha sonra yine oranın bilinen yiyeceği churros (çırıkta gibi birşey) yedi, ben dondurma yedim.

blank

Tekrar 40 dakika yürümeyi göze alamadık ve taksi tutup yine Kristof Kolomb ‘un meydanının karşısında ki, Maremagnum Suni Limanına gittik. Taksi de 10 euro tuttu. Bilginiz olsun diye yazıyorum fiyatları.

Bu limanda Maremagnum alışveriş merkezininde  dolaştık. Parfümler bayağı indirimdeydi.

blankblankblankblankblankblank

Sonra da geminin  otobüsünün bizi indirdiği yere gelip otobüsümüze binip , gemiye geldik.

blank

Barselona gemimize giderken paylaşan: ncabaci

Bu arada 2 gündür ortalama 25 bin adım attığımız için gemiye gelince bayağı yorgun düşüyoruz. Duş al biraz dinlen ve akşam yemeği için hazırlanıp çıkmamızda ayrı bir yorgunluk oluyor. Bazı geceler tiyatroyu kaçırdığımız oluyordu.

Bu gece biraz erken yemeğe çıktık, resturanımızı en nihayet bulduk. Orada masalar herkese özel ayrılıyor, gidip istediğin yere oturamıyorsun. Masamız güzel yerdeydi, garsonumuz ve oda görevlimiz de Filibinliydi.

blankblankblankblank

Önce size menü veriyorlar artık, ana dilinizde de menü oluyor ve yiyeceklerinizi siz seçiyorsunuz. Biz hepsinden seçtik beğenmediklerimizi tadıp bıraktık. Ama genelde güzeldi.  Biz tavuk ve etlerimizi sossuz istedik, daha güzel oldu, damak tadımıza uydu. Herşey bedava, ama su parayla 1lt lik su 4 euro mesela.

Bu gecede menüde bizim mantı gibi bir hamur işi, pirzola, salata, çorba, tatlı, taze meyve, dondurma, sebze yemeği vardı. Bunlar sadece bir çeşit değil, mesela 3 çeşit sebze, 2 çeşit çorba, 3 çeşit et oluyor. Dana eti, domuz eti, ördek eti, balık, tavuk  gibi. Siz istediğinizi seçiyorsunuz.

blankblank

Yemek için biz 2. Oturumu seçiyoruz, saat 21.00 de başlıyor. Bizde o zamana kadar hem dinleniyor, hem de hazırlanıyoruz.  Yemekden önce tiyatro izlemek için saat 20.00 de çıkıyorduk odadan. Yemekten de saat 23.00 gibi kalkıyorduk ve başlıyorduk, barlardaki müzik ve gösterileri izlemeye. Bu arada da her gece mağazaları dolaşmadan yatmıyorduk. Arada indirim yapıyorlardı.

Gemide dans gösterisi paylaşan: ncabaci
Gerçekten çok büyük gemi daha birçok yeri göremedik bile, vakit yok, vakit….

Bu arada bizim kamaramızın bulunduğu koridoru baştan aşağı adımladığımda, 298 adım geldi. Daha önce ki gemimiz de ise 268 adım gelmişti.…

Haydi bakalım iyi geceler…

Yarın Palma  de Mall0rca’da olacağız…Size anlatacağım…Devam edin izlemeye.

Hakkımda Nilgun

blank
Sinop'ta yaşayan, Sinop'lu bir bayanım. Gezmeyi, yüzmeyi, konuşmayı, sosyal aktiviteleri çok severim. İnsanlara yardımcı olmak beni çok mutlu eder.Ve tam bir Sinop Aşığıyım. Bu kadar yeterli mi?)))

İlginizi Çekebilir

Calista Otelde 2. Gün

Merhaba tekrar, Calista Otel’de tatilimizin 2. Gününü anlatmaya devam edeyim. Rahat bir uykudan sonra sabah …