Palma de Mallorca….2.Mayıs.2017

Sabah 8.00 de Mallorca’daydık.  Burası İspanya’nın Balear adalarının bağımsız bir bölgesi. Mayorka  Adasının nüfusunun yarıdan fazlası,  başkenti olan Palma de Mallorca’da yaşıyor.

palma de mallorca limanı paylaşan: ncabaci

Burada yine tura katılmadık, bir güzel rahat rahat kahvaltımızı yapıp taksi tutup şehir merkezine bizi bırakmasını istedik.

Palma de mallorca adasına gidiş paylaşan: ncabaci

Lüks bir şehir. Şehir merkezinde indik ve caddelerinde gezmeye başladık. Vitrinlerde çok güzel kıyafet ve ayakkabılar vardı. Oranın fiyatlarıyla Türkiye ‘yi mukayese ettiğimde çok fazla bir fark gelmedi bize. Bütün lüks markaların mağazaları vardı.

blank blankblankblankblankblankblankblankblank

Yürüyüşlerimize devam ederek, İspanya’nın en güzel kalelerinden biri olan Bellver Kalesi’ne çıktık.  Bellver Kalesi, yüksek bir tepenin üzerine 14. yy’da inşa edilmiş. Kale bölgesinde Arkeoloji müzesi ve İspanyol sanatçıların klasik heykellerinin sergilendiği bir bölge de bulunuyor.

blankblankblankblankblankblankblank

Bellver Kalesi paylaşan: ncabaci

Merdivenleri çıkarken gitarıyla şarkı söyleyen adamı dinledik bir süre. Ve merdiven boyunca  birçok satıcı özelliklede Afrikalılar, sergi açıp hediyelik eşya satıyorlardı.

Kaleyi dolaştık, şehri ve Palma Körfesini seyrettik.

blankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblank

Sonrada ara dar sokaklara girdik, biraz hediyelik eşya aldık. Dondurma yedik. Kaleye çok yakın bir cafede

Ensaïmades diye nokul şeklinde ama içinde bir şey yok, tüy gibi hafif bir hamur işi ve pizza yedik. Sangria içtik tekrar burada. Ama bu defa midemi yaktı, alkol oranı fazlaydı, fazla sevmedim. Tapas ve Paella onların tanınmış yiyecekleri. Daha önce ki gelişimizde yediğimiz için bu defa farklı şeyler denemek istedik.

blank blankblank

Saat 15.30 gibi yine taksiyle gemimize döndük.

blankblank

Duş ve dinlenmeden sonra akşama hazırlandık. Bu akşam isteyenler beyaz kıyafet giyecek. Bende iyi ki getirmişim beyazları giydim bu gece ve önce tiyatromuza gittik, ardından yemeğe.

yemek resturanı paylaşan: ncabaci

Yemekler yine çok güzeldi. Bu arada rehberimiz Sertaç Apaydın her akşam yemekte yanımıza uğradı birşeye ihtiyacınız var mı diye. İyi bir insan ve iyi rehber.

blankblankblankblankblankblankblank

Yemek sonrası yine dolaştık gemide. Arkadaşım saat ve çanta aldı. Çoğu kişi beyaz giyinmişti. Yine barlarda oyunlar, danslar devam ediyordu. Ama biz yine bu gezmelere ancak saat 24.00 de kadar dayanabildik ve yattık. Yarın denizdeyiz tüm gün. Hem dinleneceğiz hem de bol bol gemiyi gezeceğiz bu defa.

gemi de dans paylaşan: ncabaci