04.06.2017-19.06.2017 BRAGA/ PORTEKİZ Sessizliğin Sesi

Merhaba arkadaşlarım;

Tekrar bir engelli projesi ile birlikteyiz.

Proje Keçiören Belediyesine ait, ben ve oğlum dahil 7 kişi bu kapsamda Porto’ya uçtuk. Orada bizi proje ortağı Braga.mob karşıladı, Braga’ya getirerek kalacağımız otele yerleştirdi.

Yaklaşık 1.5 yıl önce de başka bir engelli projesi için Lizbon’da bulunmuştum hatırlarsanız.. Portekiz ile Türkiye arasında 2 saat fark var.. giderken gün 24+2, dönüşte 24-2 olduğu için dönüş daha yorucu oluyor.

İlk gün bize Türk rehberimiz Üniversite öğrencisi Mine Caymaz, Braga ‘da şehir turu yaptırdı, Büyük bir kilise ve şapelden ibaret olan Sameiro’ya götürdü peşinden Bom Jesus’u ve harika bahçesini gezdik, muhteşemdi.

blank blank blank blank blank

İkinci gün iki gruba ayrıldık. Ben, oğlum ve Beyzanur; Huzurevine, Zeynep öğretmen ile oğlu Ali Okan, Zeynep ve Ezgi’de Engelli Okuluna götürüldük. Hafta içi 11 ile 15 arası buranın mutfağında staj yapacağımız söylendi.

blank blank blank blank blank blank blank

Boş zamanlarımızda otelin bulunduğu civardaki tarihi kilise, müze ve tarihi evleri gezdik. Gezerken kendimi ortaçağda sandım, tarihlerine o kadar sahip çıkmışlar ki, sonradan yapılan evler çirkin, eski olan her şey harikaydı.. Ayrıca sanki bir yerden karşına aniden korsanlar çıkacakmış hissine kapılıyorsun.

İlk hafta sonumuzda Cumartesi gününü Mersin’den gelen grupla birlikte bir gezi otobüsü ile Viana do Castelo’ya gezerek değerlendirdik. Okyanus kenarında rüzgar sörfü yapanlar vardı, önce onları uçurtma uçuruyorlar sandım, bir süre onları izledik. Oranın Alışveriş merkezinde yemek yedik, mağazalarını gezdik. Fiyatlar ora da Lizbon’a göre daha makul seviyede.

blankblankblankblank

Pazar günü yine Mine’miz geldi, sabahtan hep beraber trene binip 1 saatten biraz fazla süren  yolculukla Porto’ya gittik. Tüm günümüz gezerek, alışveriş yaparak geçti.. Gezerken Joanna Katherine Rowling’in Harry Potter i yazdığı evi gördük, müze yapmışlar kişi başı 5 Euro. İçeri girmeyip dışarıdan fotoğrafını çektik.

blankblankblankblankblankblankblankblankblank

İkinci haftamızda Sao Joao festivali başladı şansımıza, her akşamımız festival korteji izlemek, dondurma yemek ve konserlere katılmakla geçti, özellikle gençler çok eğlendi.

blankblank blankblankblankblankblankblankblankblank

Sonraki hafta sonu da Portekiz’in ilk yerleşim yeri olan Guimaraes’e gittik..Son günümüzde akşam yemeği sonrası yemek yediğimiz lokantaya bize özel pasta geldi, böylece veda etmiş olduk.

blankblank

Ertesi gün bizi Porto’ya havaalanına bıraktılar, dönüşe geçtik. Ankara’ya gece 1 de geldiğimiz için otobüs yoktu, Zeynep öğretmenin eşi Zafer Aksoy araba kiralayıp bizi almaya gelmişti. O’na da çok teşekkür ediyorum. Ve sabah Sinop’taydık.

Bu projeye katılmama vesile olan Engelsiz Yaşam Merkezi Müdürü Sn. Berrin Gürleyen’e, Keçiören Belediyesine ve Braga.mob a teşekkür ederim.

Sevgili Zeynep Aksoy emeklerin için teşekkürler..

Beyzanur Orhan, Ali Okan Aksoy, Zeynep Arslan, Ezgi Gönül ve oğlum Atilla Burak Genç.. sizlerle beraber olmakta çok hoştu..  İnşaallah bu proje hayatınıza bir artı değer ve/veya anı katmıştır.

Mutlu şehir Sinop’tan Sevgiler….

Gül Ustabaş GENÇ

KİTAPLAR VE KÜTÜPHANE….Sessizliğin Sesi

Sevgili arkadaşlarım; İnanın düzenli yazmak istiyorum ama, bir türlü bilgisayar başına oturamıyorum.. Telefon her işimizi …