Bir İstanbul Hikayesi…

Yazmak durumundayım, ileride hatırlayabilmek için .Çünkü bu benim günlüğüm.

Arkadaşlarım biliyor, geçen aralık ayının başında İstanbul’a gitmiş ve 33 gün kalıp dönmüştüm.

İlk kez bu kadar uzun süre İstanbul’da kalmış, çocuklarım, ablalarım ve kuzenlerimle çok güzel vakit geçirmiştim.

İşte bu günlüğümde kısaca İstanbul gezimi anlatacağım size.

Bu gezimin en güzel tarafı çocuklarımla, ablalarımla ve kuzenlerimle hemen hemen hergün beraber oldum. Tabii İstanbul gibi yerde, hergün bir arada olmak mümkün değil gibi görülse de, herkes aynı semtte oturunca bunu gerçekleştirebiliyorsunuz.

Perşembe günleri yeğenlerimin de üye olduğu Büyükdere Güzelleştirme Derneğinin salonunda isteyen kadın üyeler bir araya gelerek değişik yün örgüler yapıyorlar. Öğretmenleri Mine Hanım gerçekten o kadar maharetli bir bayan ki, elinden uçanla, kaçan kurtuluyor.İstanbuldayken inanın Perşembe günlerinin gelmesini dört gözle bekliyordum.

İlk gün çok güzel atkı modeli öğretti, strafora monte edilerek elle örülen. Bu arada hem öğreniyor hem uyguluyoruz. Ve çayımız, pastalarımızda yanımızda.

Çok güzel perşembeleri geçiyorduk. Bu arada birde yine parmakla örülen kaşkol da öğrendik. Bazı arkadaşların doğum gününe rast geldi, pasta kestik, mum söndürdük.

blankblankblank

Yine bu dernek üyeleri arkadaşlarım, kendi aralarında bayan bayana yeniyıl öncesi yemek yapalım dediler, Riva Resturanda bir gecede yemeğe gittik. 40-45 kişi arasındaydık. Ve hepimizde bayan olunca eğlencenin doruğuna çıktık. Çok güzel bir gece oldu, özellikle yeğenim Filiz’e ve emeği geçen herkese sonsuz teşekkür ediyorum.

blankblankblankblankblankblankblankblankblank

Daha sonra eşimde geldi Sinop’tan, bu defa da ben davet ettim kuzenlerimi ve ablalarımı kızımın evine çok güzel bir gece geçirdik. Böyle bir arada olmak ne kadar güzelmiş.

Sohbetler ettik, bol bol fotoğraflar çektik, pastalar kestik, çok güzel bir geceydi vesselam.

blankblankblankblankblankblankblankblankblankblank

Oğlumla sabah yürüyüşlerine çıktık, Metrocity de sinemaya gittik. Yeğenlerimle akşam üstleri yürüdük. Hava deseniz şimdi ki gibi,sanki kış değil sonbahar.

Havanın güzel oluşundan faydalanıp birgün de oğlumla gemiyle Eminönü’ne gittik. Ah nasıl özlemişim İstanbul’da gemiye binmeyi. Çok güzeldi, etrafı seyrede seyrede, fotoğraf çeke çeke gittik Eminönü’ne. Oradan Yerebatan Sarnıçı’na girdik. Epey zaman oluyordu gitmeyeli oraya, oğlum meğer hiç gitmemiş. Çok güzel dolaştık, fotoğraf çektik bol bol.Kapalı Çarşıyı dolaştık ve akşamda eve metroyla döndük.

blankblankblankblankblank

Bir sonra ki gece kızımla Galata Kulesinin orada bir lokantaya gittik. Şu anda maalesef ismini hatırlamıyorum. Yüksek tarihi bir binanın üst katıydı. O gece Galata Kulesinin önünde çektirdiğimiz fotoğraflar mükemmeldi.

Eşim gelince de İstinye Parka gittik, yeni yıl yaklaştığı için heryer süslenmişti. Bir yerde canlı müzik yapılıyordu. Onları izledik.

blankblank

Hani havalar çok güzel gidiyor demiştimya, bir sabah Sarıyer’e yürüyüş yaparken  2 kişinin yüzdüğünü gördüm. Ve daha sonra ki yürüyüşlerim de de yine aynı kişilerin yüzdüğüne tanık oldum.

Eşim gelince tekrar Taksim’de bir gece yemeğe gittik. Orası da tarihi bir yapıydı.Güzel bir yerdi. Hep  beraber güzel bir akşam yemeği yedik.

blankblankblank

Eşimle birlikte Eminönü’ne ve başka bir günde yeğenimle birlikte yine gemiyle Beşiktaş’a gittik.Yıllar olmuştu Beşiktaş’ı görmeyeli. Çok fazla değişmiş gelmedi bana. Biraz alışveriş yaptık, birde kokoreç yiğip yine gemiyle döndük.

blankblankblankblankblankblank

Bu yıl yeni yılı 30-31 Ocak olmak üzere 2 kez kutladık.30 da kızımla birlikte kutladık, hediyelerimizi verdik birbirlerimize, 31 de de yeğenim Filiz davet etti, akşam yemeğine.

Ben ve eşim, 2 ablam ve çok sevdiğim arkadaşım Süheyla bir araya geldik yeni yılda. Soframız çok güzeldi. Yok yoktu. Yemek sonrası, tombala oynadık, ben kazandım.Şansım iyiydi.Orada da  hediyeler verdik birbirlerimize. Ve yeğenimin eşinin doğum günüydü, saat 24.00 den sonrada doğum günü kutladık. Çok güzel girdik yeni yıla , inşallah hep böyle güzel geçer dileklerinde bulunduk. Benim bu sene hediye yönünden şansım çok iyiydi.

blankblankblank blankblankblankblank

Ve sayılı günler nedir ki? 3 Ocak’ta geldik Sinop’a. Hepsi bir varmış, bir yokmuş gibi oldu.

Ve 33 gün bitiverdi işte. Bir İstanbul Hikayesi daha burada sona erdi.

Başka hikayelerde buluşuncaya kadar kendinize iyi bakın. Sevgiler.