Bayram da geçti…

Ah ahhh bu bayram öncesi cumartesi günü, bende bir telaş, Allah sizi inandırsın, bir çalıştım, bir çalıştım anlatamam. Önce nokul yaptım, hem üzümlü, hem kıymalı. Eşim revani yaptı . Ardından ben, evi sildim, süpürdüm.Artık bayram için hazırdık. Öbür gün her zaman ki gibi yine erkenden kalktım, namazımı kıldım, yasin’imi okudum. Allah’ıma teşekkür ettim ve senesine güle güle erişmek nasip et diye dua ettim. 4 gün önce mezarlığa gidip büyüklerimizi ziyaret edip, onların bayramını da kutlamıştık. Şimdi bizdeydi yaşayan dostlarımızı ziyaret sırası, ama maalesef korona dolayısıyla eve kapandık hepimiz.

Ve ramazan sonrası ilk kahvaltımızı yaptık, ne kadar çabuk geçti 1 ay diye de konuştuk hatta eşimle. İlk gün 65 üstü yaşa çıkma yasağı, saat 14.00-20.00 saatleri arası  kalktığı için, bende eşimi yalnız bırakmayıp onunla çıktım. Ve başka bir tanıdığımızı da yolda gördük, o da bize eşlik etti, tüm kurallara uyarak Karakum plajına kadar yürüdük.

Yollarda yürüyenler vardı, herkes maskeliydi, bu çok hoşuma gitti. Sinop’ta sadece maskeyi takmayanlar özellikle gençler ve bazı orta yaş grubu ve özellikle de erkekler. İnşallah onlarda bu işin ciddiyetini anlayıp takarlar.

Karakum çok güzeldi, bir anne köpeğin, 3 yavrusu vardı, öyle tatlı şeylerdi ki nasıl oynuyorlardı anlatamam. Annesi de içgüdüsel olarak onları koruyor, ara arada emziriyordu.

Karakum’dan dönüşümüz üst yoldan oldu. Ne kadar çok yeni evler yapılmış, sanki Sinop’ta  değil de başka bir yerde yürüyormuş gibiydim. İlk kez dışarıda bu kadar uzun yürüdük, koronadan sonra. 14800 adım atmışız. İyi geldi.

1. aşamada kurallar açıklandı. Bunu duyan gün arkadaşlarımdan bazıları ne zaman buluşuyoruz diye mesaj atmaya başladılar bile. Vallahi açık söylemek gerekirse ben korkuyorum, öyle çay bahçesine, lokantaya filan gidemem sanırım. Hele bir bakalım haziran sonu olsun, artışlar duracak mı, yoksa yükselecek mi? Biraz önümüzü görelim dedim. Ama şu bir gerçek hepsini çok özledim. Dün bayağı moralim bozuktu, arkadaşsız günler gerçekten çok zor geçiyor. Bazen özlem tavan yapıyor. Bu durum diğer arkadaşlarımda da söz konusu, whatsApp ta yazdıklarından anlaşılıyor.

Hele 65 yaş üstü olan arkadaşlar artık” Yeteeeeeeeeeer” diye bağırıyorlar resmen. Allah bilirken  1 haziranda 65 yaş üstü içinde yasak kalkar diye düşünüyordum, ama yanılmışım. Şimdi 65 yaş üstü esnaf çalışacak, 65 üstü çalışanlar çıkacak, ama işi olmayanlar evden çıkamayacak. Bu durum 65 yaş üstünü gerçekten çok kızdırdı ve sıkıntıya düşürdü. Kendilerini iyice yaşlı görmeye başladılar. Umarım devlet en kısa zamanda bu duruma bir çözüm bulur.

Şu sıralar hava kapalı ve yağışlı Sinop’ta. Bu durum çok hoşuma gidiyor, çünkü bahçem sulanıyor. Son 4 gün bahçeye inmemiştim, sabah dere otu lazım oldu, toplamak için inmiştim, otlar büyümüş, sebzelerim boy atmış. Kısmetse bu gün akşamüzeri çıkıp biraz ot toplayacağım. Hem saksıda ki mısırlarım, fasulyem, karpuzum büyüdü onları da dikmem lazım. Gerçekten işim çok. Yetmiyor gün.

Neyse ki artık saat 9.00 gibi kalkıyorum da işlerimi yetiştiriyorum.

İşte bu korona günlerimde yaptıklarım bu kadar. Sizlere iyi günler diliyorum. Bir kez daha geçmiş bayramınız kutlu olsun. Diğer bayramlarda inşallah eski bayramlarımızda olduğu gibi, görüşür, sarılırız.

Sevgiyle kalın.

Not:Üstteki yazıyı yazdım ama yayınlamamıştım. Bugün pazar ve yine 65 yaş üstü saat 14.00-20.00 arası serbestti, bizde yürüdük eşimle. Ben kendime şeffaf maske aldım. Dalgakıran içi yapılıyor, tekne sahipleri de teknelerini yaza hazırlıyorlardı.

Bugün gençlerden çok yollarda 65 yaş üstü vardı, aferin gençlere çıkmamışlar. Yalıkahvesinin oradan geçiyorduk, baktık oturanlarda vardı.Ve mesafeli oturuyorlardı, hepsi maskeliydi, bizde biraz oturduk, ama çekirdek, çay , simit olmayınca ve arkadaşlarda olmayınca tadı olmadı. Kalktık bizde, işte bugünde böyle geçti.