Portofino..8.Ekim.2019

5 Mayıs 2017 arkadaşlarımla Portofino’da bulunmuştum. Bu defa ise8 Ekim 2019 da eşim ve diğer arkadaşlarımla oraya gittim. Daha önceden çok küçük bir yer olduğunu bildiğimden tura katılmayalım kendimiz gidelim dedim. Daha önce La Spezia limanında duran gemimizden 2 saate varan bir otobüs yolculuğu ile Santa Margheritaya gitmiş ,oradan da tekrar tekneye binerek Portofino’ya gitmiştik.Bu defa ise şansımıza tam Portofino’nun karşısında durmuştu gemimiz.Ve tender dedikleri geminin tekneleriyle Portofino’ya gittik.5 Dakika bile sürmedi.Daha önce rehberimiz Portofino çok küçük, 85 euro tabiî ki sadece orası için çok, ama ben sizi Santa Margherita’ya da götüreceğim demişti.Bu arada gördüm kü  Santa Margherita da 15-20 dakika uzaklıkta bir yerdi. Oraya da 1,5 euroya otobüsle gittik. Botlar ise 7 euroya götürüyordu.

Bu defa arkadaşlarımızla karar aldık, önce Santa Margherita’yı görelim, gelince Portofino’yu dolaşırız dedik.Ve biletimizi hemen durağın yanındaki makineden alıp, Santa Margherita’ya gittik. Küçük güzel bir yer epey dolaştık sokak aralarını, kilisesini gezdik. Oturup kahve içtik bir kafede. Sonra da yine otobüsle Portofino’ya döndük.

Dillere destan olan bu ufak kasaba her zaman ki gibi turist kaynıyordu.Şimdi eski fotoğraflara baktım da ekim ayı daha önce gittiğimiz Mayıs ayından çok daha kalabalık ve güzeldi. Daha çok çiçekler vardı etrafta.Yine o V şeklindeki koyu gezdik, sahilde ki lokantaların önünde hem fotoğraf çektik,hem çektirdik.

Sonra da V nin diğer kıyısını dolaştık. Ora da biraz yukarı çıkınca ,herkesin durup fotoğraf çektirdiği yer var, ve tabii bizde orada durup manzaranın tadını çıkardık, görüntüler aldık.Öğle yemeğimizi orada yedik.

Bir zamanlar Sir Winston Churchill, Esther Williams, Ingrid Bergman, Marcello Mastroanni, Ali MacGraw, Liza Minnelli, Alain Delon, Catherine Deneuve gibi ünlüler Portofino’nun müdavimleri arasındaymış. Bir süredir Madonna da öyle. İşte 2. kez gördüğüm bu aşıklar kasabasından bizde geçtik.))
Koyun girişindeki evde uzun zaman İtalya’nın eski başbakanı Berlusconi de kalırmış. Evin şimdiki sahipleriyse Dolce ve Gabbana…

Gemiye döndüğümüzde biraz dinlenip akşam yemeğine hazırlandık. Sajit ve Reicher etrafımızda pervane oldular yine.Bu iki garson sadece 2 masadan sorumluydu. Onun için her şey tam vaktinde ve seri olarak geliyordu. Acaba arka planda kaç  ahçı bu kadar kişiye hizmet veriyordu. Herşey mükemmel sıcak ,taze ve leziz.

Yemek sonrası Pasifica tiyatromuza gittik. Yine güzel bir show bizi bekliyordu.

blank blank

Sonra da  yine 6. Kattaki Vintage Bar’ın önünde oturup,  Amerikalı yolcuların , canlı Country Westen müzikle   dans edişlerini izledik.

Oradan da Schooner Bar’a gidip sohbet ettik. Bu barda da canlı müzik oluyor, bazen de Karaoke  yapıyor yolcular.

Eeee günde ortalama 20 bin veya 25 bin adım attığımız için ilerleyen saatlerde çok yorgun düşüyor, nasıl yatıyoruz, nasıl uyuyoruz hatırlamıyorum.

Yarın sabah Floransa gezimiz var.Ama rehber 2,5 saat gidiş, 2,5 saat geliş ve 4 saatte Floransa’da yürüyeceğiz değince ,çok yorgunluk olacağı için gitmekten vazgeçtik.Yarın yine kendimiz, bir program yapacağız.Zaten beraber gittiğimiz arkadaşlarımız 2 ay önce oraya gitmişlerdi, bizde başka bir zaman, daha yakın bir limandan gideriz dedik..Neden olmasın?

İyi geceler..

Not: https://nilguncabaci.com/2017/07/la-spezia-portofinoitalya5-mayis-2017/

Yukarıdaki linki tıklarsanız,5 mayıs 2017 yılında arkadaşlarımla gittiğim Portofino turunu da görmüş olursunuz.